۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۳۳
کد خبر: ۸۵۰۸۷
Taghdir az bargozidegane Ghorani (4)

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی در میان دانشجویان برگزیده مسابقات قرآنی گفت: رهبر انقلاب اسلامی ایران در توصیه‌ای به جوانان غربی از آنها می‌خواهد دین اسلام را با مطالعه و تدبر در آیات قرآن بشناسند و راه درست را انتخاب کنند، چرا خود ما در ایران، این رویه را در پیش نگیریم؟


به گزارش عطنا، مراسم تقدیر از برگزیدگان سی‌ودومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در مرحله دانشگاهی با حضور حجت‌الاسلام صادق اکبری‌اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی، شنبه، 23 اردیبهشت ماه در سالن شهید همت دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه برگزار شد.


حجت‌الاسلام صادق اکبری‌اقدم در ابتدای سخنان خود با اشاره به عید نیمه شعبان، گفت: اعیاد شعبانیه و به ویژه جشن نیمه شعبان، مالامال از عطر حضور امام زمان است و همه ما در جامعه اسلامی در تلاش هستیم تا فرهنگ انتظار در جامعه عطرآگین تر شود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: اولین و مهمترین آیاتی که بر پیامبر اسلام نازل می‌شود، بخش‌هایی کلیدی است که هر یک می‌تواند از منظری الگوی زندگی ما قرار بگیرد.


وی افزود: برای مثال، اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل می‌شود و با کلمه «اقراء» آغاز می‌شود، دارای مفاهیم ارزشی و اصول زندگی سعادتمندانه است و نیز خود قرائت کلام نورانی وحی الهی را می‌طلبد.


اکبری‌اقدم با بیان اینکه خوشبختانه انس به قرآن در حال افزایش است، اظهار کرد: به خاطر دارم، زمانی به خدمت آیت‌الله خوشوقت رسیدم و در مورد قرآن خواندن، سه توصیه برای ما داشتند: «1.صرف آنچه که از قرآن و عترت به ما رسیده است، تقوای الهی پیشه کنید. 2.با قرآن انس بگیرید. 3. اهل دعا کردن باشید»


وی افزود: علامه طباطبائی نیز بر دو موضوع «قرآن» و «عترت» تاکید داشتند و توصیه داشتند که به قرآن و عترت، هر دو، تمسک و توسل بجویید و این هر دو نیازهایی ضروری هستند.



اکبری‌اقدم با طرح این پرسش که بسیاری از موارد رعایت تقوا که در کتاب «تحریرالوسیله» امام خمینی نوشته شده است، متوجه همه افراد نمی‌شود، ادامه داد: پاسخ آیت الله خوشوقت به این سوال این بود که «در مرحله‌ای که تکلیف متوجه آدمی می‌شود و انسان مسئولیت را عهده دار می‌شود در همان حین نظام نقشی، مسئولیتی و کاری، انسان باید این امور را مراعات کند.»


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: اگر هر فردی در جامعه موارد داشتن تقوا را رعایت کند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود.


وی در توضیح سومین مورد از توصیه‌های آیت‌الله خوشوقت، اظهار کرد: فرد مسلمان باید اهل دعا کردن باشد و اعتقاد به عالم غیب و معنا نیز باشد و بداند که نیاز درونی خود را می‌تواند با راز و نیاز کردن با خداوند سیراب کند و قلب، روان، فکر و اندیشه خود را متوجه او بداند و از سوی دیگر اهل قرآن باشد.»


اکبری‌اقدم خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران در توصیه‌ای به جوانان غربی از آنها می‌خواهد دین اسلام را با مطالعه و تدبر در آیات قرآن بشناسند و راه درست را انتخاب کنند، چرا خود ما در ایران، این رویه را در پیش نگیریم؟


وی یادآور شد: در این ایام اعیاد شعبانیه و به مناسبت این نشست، عهد و پیمانی ببنیدیم تا حافظان، قاریان و مفسران قرآن کریم، همگی به تدبر هر چه بیشتر در آیات قرآن بپردازیم و این می‌تواند از مناظر و دیدگاه‌های متفاوتی همچون تفسیر نور، المیزان و.. صورت پذیرد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: تدبر در آیات قرآن کریم با این هدف که بتوانیم هر چه بیشتر مفاهیم آیات را درک کنیم، قطعا انس و الفت ما را با قرآن بیشتر خواهد کرد.


وی خاطرنشان کرد: همواره شکایتی از جامعه اسلامی وجود دارد، مبنی بر اینکه قرآن را مهجور نگه داشتند و این شما عزیزان هستید که اجازه نمی‌دهید قرآن مهجور باقی بماند.


اکبری‌اقدم در پایان ضمن ابراز امیدواری از عمل به قرآن، اظهار کرد: به امید آنکه همه ما قرآنی باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار