۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۱۸
کد خبر: ۷۹۹۹۸
Hoghoogh Khosoosi - Allameh - Poitiers (83)
در ادامه نشست‌های تخصصی حقوق میان دانشگاه‌های علامه طباطبائی و دانشگاه پواتیه فرانسه، نشست مشترک گروه حقوق خصوصی دانشکده حقوق دو دانشگاه برگزار شد.

به گزارش عطنا، در دومین روز از این نشست‌ها که روز یک‌شنبه سوم اردیبهشت‌ ماه به میزبانی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و در تالار دفاع این دانشکده برگزار شد، استادان و دانشجویان حقوق به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مرتبط با بحث پرداختند.


در ابتدای این نشست ادی لامازول، مدیر گروه حقوق خصوصی دانشگاه پواتیه فرانسه به سخنرانی پیرامون «اصلاح حقوق قراردادها در پرتو تصویب‌نامه شماره 13 _2016 مورخ 10 فوریه 2016 » این کشور پرداخت. در ادامه این نشست، حبیب‌الله رحیمی، مدیر گروه حقوق خصوصی و اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی به مقوله « لزوم بازنگری در قانون حقوق قراردادهای ایران» پرداخت و سپس، ایرج بابائی، دیگر عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی به موضوع «منطق واحد یا متکثر مسئولیت مدنی در ایران و فرانسه» پرداخت.


در بخش دوم این نشست که در نوبت بعداز ظهر برگزار شد، مجدداً ادی لامازول به سخنرانی پرداخت و این‌بار موضوع «قاضی و قرارداد در حقوق جدید» را محور اصلی سخنان خود قرار داد.


همچنین غلام‌نبی فیضی چکاب، محمدهادی میرشمسی و محمد مهدی حاجیان، دیگر اعضای دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبائی، به ترتیب در سخنان خود با عنوان های  «تأثیر CISG در کنوانسیون استفاده از ارتباطات الکترونیک در قراردادهای بین‌المللی»، «مقایسه قرار داد ورقه اختراع در حقوق ایران و فرانسه» و «مطالعه تطبیقی شرط تعهد به دریافت در قراردادهای بلند مدت انرژی» به اظهار نظر پرداخته و به پرشس‌های حاضران در بحث نیز پاسخ گفتند.


گزارش کامل سخنرانی‌های این نشست در پایگاه خبری عطنا قرار خواهد گرفت.


عکس: افشین عزیزی - عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار