۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۳۱
کد خبر: ۷۹۹۳۶
HOGOOGH

ایران در سال ۲۰۱۷ با دو تیم از دانشگاه‌های علامه طباطبائی و شهید بهشتی در بیست و چهارمین دوره المپیاد داوری تجاری بین‌المللی که در کشور اتریش برگزار می‌شود، شرکت کرد.


 به گزارش عطنا، علی ده‌دشتی وکیل دادگستری و مربی المپیاد داوری دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایران در سومین حضور خود در این المپیاد، دو نماینده داشت که هر دو دانشگاه به نتایج شایسته‌ای دست یافتند.


وی افزود: دانشگاه علامه طباطبائی در کشور سوئد به مقام پنجم و در کشور آلمان به مقام نخست رسید. دانشگاه شهید بهشتی نیز در اولین حضور خود نتایج بسیار خوبی کسب کرد و در کشور فرانسه به مقام سوم رسید.


این وکیل دادگستری بیان کرد: امسال ۳۴۰ دانشگاه از ۸۰ کشور در این المپیاد شرکت کرده بودند. هر چند در این دوره دانشگاه‌های ایرانی به دلیل سطح بسیار بالای رقابت در مرحله جهانی نتوانستند به دور نهایی راه یابند، لیکن عملکرد چشمگیر دانشگاه‌های ایرانی در کشورهای اروپایی بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.


ده‌دشتی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت حضور دانشکده‌های حقوق در المپیادهای بین‌المللی و کسب تجربه در حوزه حساس حقوق تجارت بین‌الملل خواستار حمایت بیشتر مسئولان از دانشجویان نخبه بین‌المللی کشور در حوزه علوم انسانی و به‌ویژه رشته حقوق شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار