۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۸۰۳۰
Ezdeham-dar-zendanha-6

معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی از حضور سه تیم دانشجویی این دانشگاه در مسابقات بین‌المللی موت کورت خبر داد.


بهزاد رضوی‌فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا، گفت: تیم حقوق رسانه، اولین گروه ایرانی حاضر در مسابقات موت مدیا در«آکسفورد» بوده که جایزه «جاناتان بلیک» را ازآن خود کرده است.


وی با بیان اینکه تیم حقوق رسانه دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان اولین تیم ایرانی در تاریخ مسابقات جهانی موت کورت حقوق رسانه در این مسابقات شرکت ‌می‌کند، بیان کرد: این تیم توانست در دهمین دوره رقابت‌های موت مدیا عنوان شایسته تقدیر را به دست آورده و جایزه «جاناتان بلیک» را ازآن خود کند.


رضوی‌فرد ادامه داد: دفتر مطالعات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی که حدود دو سال از تأسیس آن می‌گذرد، امسال 6 تیم را با عنوان‌های تیم «موت فیلیپ جساپ»، «موت هانری‌ دونان»، «موت مدیا» یا رسانه، «موت FBI» یا سرمایه‌گذاری خارجی، «ویس موت» و تیم «ICC» یا موت دیوان کیفری بین‌المللی به مسابقات اعزام کرد.


وی نام این مسابقات دادگاه مجازی را برگرفته از اسامی دانشمندان این حوزه بیان کرد و افزود: به عنوان مثال «فیلیپ جساپ» یکی از دانشمندان برجسته حقوق بین‌الملل بوده و «هانری دونان» از دانشمندان و استادان حقوق بشردوستانه است.


معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: هر سال از ماه «مارس» تا ماه «می» این مسابقات با توجه به پراکندگی‌هایشان در فواصل کوتاه‌مدت شروع و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار می‌شود.



دفتر مطالعات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی که حدود دو سال از تأسیس آن می‌گذرد، امسال 6 تیم را با عنوان‌های تیم «موت فیلیپ جساپ»، «موت هانری‌ دونان»، «موت مدیا» یا رسانه، «موت FBI» یا سرمایه‌گذاری خارجی، «ویس موت» و تیم «ICC» یا موت دیوان کیفری بین‌المللی به مسابقات اعزام کرد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر سه تیم از دانشگاه ما در خارج از کشور در مرحله بین‌المللی در حال رقابت با تیم‌‌های سایر کشور‌های جهان هستند، اظهار کرد: تیم «موت فیلیپ جساپ» که در واشنگتن آمریکا مسابقه می‌دهد، تیم «موت مدیا» یا رسانه که در «آکسفورد» انگلستان مستقر است و همچنین تیم «ویس موت» که موت داوری است هم در کشور اتریش در حال رقابت با سایر تیم‌ها است.

رضوی‌فرد با اشاره به سطح بالای مسابقات، تصریح کرد: دانشجویان ما در این مسابقات باید دفاعیات خود را در نقش وکیل و قاضی به زبان انگلیسی ارائه بدهند و این در حالی است که رقبای آن‌ها دانشجویانی هستند که انگلیسی زبان مادری آن‌ها است، مثلاً از جمله آن‌ها تیم‌‌های «آکسفورد» و «هاروارد» است و به همین دلیل باید توجه داشت که این رقابت‌ها فوق‌العاده سنگین است.


وی با بیان اینکه جایزه «جاناتان بلیک» از سال 2014 به تیم شایسته مسابقات اعطا می‌شود، گفت: «جاناتان بلیک» که جایزه به نام او است، استاد تمام دانشگاه «استنفورد» آمریکا و همکار «پرایس» است، این دو استاد مؤسس موت رسانه در جهان هستند و در حوزه حقوق رسانه شاگردان زیادی را تربیت کرده‌‌اند.


معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان یادآور شد: در ارزیابی‌ها، تیم حقوق رسانه دانشگاه ما به عنوان تیم شایسته ویژگی‌های متعددی نام برده شده است که از جمله آن‌ها توانایی اعضای تیم، نحوه ارائه در مسابقات، میزان دسترسی به منابع و تأثیری که این تیم در فهم و توسعه حقوق رسانه در ایران داشته است.


گفتنی است فاطمه سرخیل، فروغ قاسم‌زاده، یاسمن سادات میرافشاریه، بهار قلی‌زاده و سید امیرمحمد ارجمند، اعضای تیم موت‌کورت حقوق رسانه دانشگاه علامه و ازدانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی رشته حقوق هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار