کتاب « شراکت راهبردی،:همکاری در فضای رقابتی،راهبرد نوین خلق ثروت» در اسفند ماه 93 به چاپ رسید.
به گزارش عطنا، شراکتهای راهبردی؛ راهبرد همکاری در فضای رقابتی؛ اولین اثر مربوط به شراکت راهبردی(strategic alliances) با رویکردی مدیریتی و با اشاره به مباحث حقوقی است که در کشور؛ متناسب با شرایط شرکتهای داخلی، تألیف شده است. این کتاب با تشریح ویژگیهای انواع شراکت راهبردی و الزاماتی که باید در مدیریت صحیح و اثربخش این روابط در نظر گرفته شود، افقی تازه در برابر دیدگان خوانندگان میگشاید و پیمودن مسیر ایجاد و حفظ شراکت راهبردی با دیگر شرکت ها را برای آنان آسان، امید بخش و کم خطر می سازد.
بهره گیری ازگونههای مختلف شراکت راهبردی مانند ادغام و تملیک، سرمایهگذاری مشترک، واگذاری امتیاز تولید محصول یا عرضة خدمات (لیسانس و فرانشیز) و نظایر آن ها، می تواند به شرکا یاری دهد تا ریسک و هزینههای زنجیره تأمین خود را کاهش داده و از شراکت، به مثابه یک راهبرد همکاری درکنار راهبردهای رقابتی، در سطوح مختلف سازمان و واحدهای ویژه کار آن چون بازاریابی بین الملل، تولید، تحقیق و توسعه، دایره حقوقی و سایر واحدها، استفاده نمایند؛ با این وجود، در کشور ما، زوایا و جنبههای گوناگون شراکتهای راهبردی، نه در قوانین حقوقی و نه در متون مدیریتی؛ به اندازه کافی و در سطحی که در شرکتهای طرف معامله ما در دیگر کشورها بدان توجه میکنند، مورد عنایت قرار نگرفته است.
کتاب شراکت های راهبردی، مشتمل بر شش فصل، با هدف انتقال تجربیات اجرایی و حاصل پژوهشهای کاربردی چندین ساله نگارندگان کتاب، با بیان نمونههای واقعی متعدد داخلی و خارجی در زمینه مورد بحث، به رشته تحریر درآمده و انتظار می رود محتوای کتاب بتواند بخشی از نیازهای اجرایی و عملیاتی صاحبان کسب و کارها، اندیشمندان، صاحبنظران حوزههای مدیریت و حقوق، دانشجویان و علاقمندان به این مباحث را مرتفع سازد.
منبع: روابطعمومی دانشگاه