۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ۲۳:۵۳
کد خبر: ۷۶۴۳۸
Taghdir az bazneshastegane Allame (17)

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم تجلیل از بازنشستگان اداری این دانشگاه با تکریم جایگاه بازنشستگان، از برگزاری این مراسم ابراز خرسندی کرد و گفت: مولد بودن یا نبودن افراد ارتباطی به سن آنها ندارد نه همه افراد بالای ۶۵ سال غیر مولد هستند و نه همه افراد ۱۵ تا ۶۵ سال مولدند.
به گزارش عطنا، مراسم تقدیر از بازنشستگان اداری دانشگاه علامه‌طباطبائی، چهارشنبه، 18 اسفندماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم حسین سلیمی بجستانی، معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌ طباطبائی با تأکید بر اینکه باید به شأن و منزلت بازنشستگان توجه بیشتری شود، گفت: از زمانی که از سه سال قبل تا کنون تجلیل از بازنشستگان هر سال به شکل بهتری برگزار می‌شود، البته ممکن است انتظاراتی هم وجود داشته باشد که هنوز برآورده نشده است که امیدواریم در سال آینده برطرف شود.
سلیمی با اشاره به تأثیری که این مراسم‌ها برای روحیه همکاران بازنشسته دارد، افزود: در اینگونه مراسم‌ها تجدید دیدار بین افرادی که زمانی در دانشگاه کنار یکدیگر کار می‌کردند، رخ می‌دهد و حس خوبی به آنان منتقل می‌شود
سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاهی علامه طباطبائی با بیان اینکه مهمترین ملاک سلامتی این است که انسان چه درکی از سن خود دارد،
تصریح کرد: بازنشستگی یک مسئله چند وجهی اقتصادی، اجتماعی، روان‌شناختی و خانوادگی است و زندگی یک فرایند هفت مرحله‌ای از آغازش تا پایان عمر انسان‌هاست، شما بازنشستگان دانشگاه سی سال در خدمت جامعه حضور داشتید و الان با حضور گرمتان به ما نیزدلگرمی می‌دهید.
سلیمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده سلامت، روابط اجتماعی ما است، افزود: در یک رابطه سالم انتظار می‌رود افراد با یکدیگر محترمانه برخورد کنند و حس امنیت و راحتی به هم منتقل کنند و پرخاشگری و خصومت نداشته باشند. همچنین حمایت از همدیگر، و احترام به حریم شخصی از دیگر ویژگی‌های یک رابطه سالم است.
به گفته او در روابط ناسالم، افراد سعی در کنترل کردن دیگران دارند، گاهی در جایگاه مدیریت عده‌ای در زیردست افراد کار می‌کنند که این جایگاه بر تمام زندگی شخصی افراد اثر می‌گذارد و آنان حتی در خانه سعی دارند کنترل‌گری را داشته باشند که این روش جواب‌گو نیست. همچنین افراد در همه سنین تمایل دارند هم شنیده و هم دیده شوند.
معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان با اشاره به اینکه در روابط اجتماعی، دیگران از ما انتظاراتی دارند که باید به آنها توجه کنیم، گفت: درک موقعیت خود در روابط اجتماعی اهمیت بالایی دارد ضمن آنکه باید تلاش کنیم تجربه‌هایمان را در اختیار دیگران قرار دهیم. از سوی دیگر موقعیت جوانان را درک کرده و سعی‌ گنیم که «گذشت» را فراموش نکنیم .
گفتنی است در این مراسم، همچنین محسن امینی، استاد دانشگاه و نماینده کانون بازنشستگان دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی به بیان مسائل پیش روی بازنشستگان و برنامه‌های جاری برای آنها پرداخت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار