۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۰۵۲۸
Eftetah Salon Roshd (15)

ساختمان مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی واقع در خیابان شهید حقانی، در نزدیکی میدان ونک، با حضور برخی از مسئولان این دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


به گزارش عطنا، این ساختمان که حاصل بازسازی و تغییر کاربری خوابگاه شهید ارشادی دانشگاه علامه طباطبائی است امروز، شنبه 30 بهمن‌ماه به طور رسمی افتتاح شد. ضمن‌آنکه در این مراسم سیدسروش قاضی‌نوری نائینی، سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، ماندانا تیشه‌یار، مدیر دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه و تعدادی از همکاران معاونت پژوهشی دانشگاه علامه حضور داشتند.



آیین‌نامه تاسیس شرکت‌های دانش بنیان باید تغییر کند


مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تشکر از حمایت‌های رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: شایسته است با افتتاح و شروع به کار مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی، آیین‌نامه تاسیس شرکت‌های دانش بنیان تغییرات اساسی پیدا کند.


Eftetah Salon Roshd (11)


عبدالساده نیسی خاطرنشان کرد: در آیین نامه‌های فعلی جایگاهی برای شرکت‌های علوم اسانی تعریف نشده است که بایستی در آیین‌نامه جدید این تغییرات لحاظ شود و با همکاری معاونت پژوهشی، مرکز رشد، کمیته‌ای تشکیل شود تا راهکار‌های قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در علوم انسانی تعیین شود.


وی تاکید کرد: بدون شک ایده رئیس دانشگاه برای تاسیس مرکز رشد علوم انسانی و همچنین تغییر کاربری مناسب این ساختمان در فضایی که قلب تجاری تهران است به عنوان مجتمع فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی فکری بسیار مطلوب و پسندیده است.


نیسی مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبائی را الگویی در زمینه واحدهای فناور و علوم انسانی در تمام کشور خواند و گفت: چنین مرکز رشدی در کشور ما هنوز تعریف مشخصی ندارد و می‌تواند الگوی مناسبی در پیاده‌سازی فکرها و ایده‌های جدید در حوزه علوم انسانی باشد.


وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به موفقیت و توسعه‌یافتگی در رشته‌های علوم انسانی تلاش بیشتری لازم است، تاکید کرد: امیدوار هستیم با حمایت همه ارکان دانشگاه و به ویژه معاونت پژوهشی دانشگاه در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شود.


مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه موفقیت ما در این حوزه، موفقیت مراکز رشد و نوآوری علوم انسانی خواهد بود، خاطرنشان کرد: شکست ما در این زمینه سبب عدم رشد و راه‌اندازی این مرکز در تمام سطح کشور می‌شود.


وی افزود: مسئولیت ما در معاونت پژوهشی سنگین خواهد شد چرا که بایستی ابزار جدیدی برای این موضوع تعریف کنیم تا بتواند ایده‌های علوم انسانی را به کارآفرینی تبدیل کند.


نیسی با اشاره به اینکه در علوم انسانی ایده‌های نوآورانه بسیاری وجود دارد، اظهار کرد: تمام ایده‌های مراکز رشد فنی و مهندسی نیز برگرفته از ایده‌های علوم انسانی است اما متاسفانه در کشور ما در نهایت امر تنها به کالا و دستاورد نهایی توجه می‌شود.



حالا نوبت علوم انسانی است


Eftetah Salon Roshd (20)


وی با اشاره به اینکه تاسیس شرکت‌ها و شکست خوردن آنها عاری از اشکال است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هدف باید هزینه داد و ما نباید تصور کنیم که می‌توان شرکتی داشت که از ابتدا هیچ شکستی را متحمل نشده است.


مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی تفاوت رشته‌های علوم انسانی با حوزه فنی و مهندسی را در محصولات نهایی خواند و اضافه کرد: در رشته‌های فنی و مهندسی فرآورده‌ها و محصولات نهایی کار با سرعت به زندگی اجتماعی مردم وارد می‌شود اما محصولات علوم انسانی راه زیادی را در پیش دارند تا به فرآوری و محصول نهایی مطلوب تبدیل شوند.


وی اظهار کرد: تکنولوژی در دنیا پیشرفت چشم‌گیری داشته تا حدی که فکر می‌کنم در این زمینه رقابت وجود ندارد چون تکنولوژی به اندازه کافی در حال رشد است و امروزه رشد جایگاه و مقام علوم انسانی بسیار بالا خواهد رفت و این رشد رو به جلو و مثبت علوم، مراکز نوآوری باید بتوانند نقش و جایگاه خود را به درستی ایفا کنند.


نیسی با اشاره به نقش پررنگ بازی‌های رایانه‌ای در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان یادآور شد: مرکز رشد علوم انسانی می‌توانند در حوزه‌های مختلف دنیای مجازی نفوذ کنند.


وی مرکز رشد علوم انسانی را شاخه‌ای از معاونت پژوهشی برشمرد و افزود: در دانشگاه علامه طباطبائی باید دست در دست هم دهیم و معتقد هستم که تا به امروز کمبود یکی از ارکان مهم معاونت پژوهشی یعنی مراکز رشد و نوآوری احساس می‌شد و ما در حوزه‌های علوم انسانی ما تمام پژوهش‌ها را انجام می‌دهیم تا به آن قسمت سوق پید کند تا اهداف و رسالت پژوهشی دانشگاه را پیش ببرد.


 
عکس‌ها: مهسا قاسمی - طناز ترابی - عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار