۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۲۲:۲۰
کد خبر: ۷۰۲۶

به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) به نقل از روابط عمومی وزارت علوم متن این بیانیه به شرح ذیل است :


"روز ملی راهیان نور فرصتی است تا بار دیگر ارزش ها، آرمان ها، رشادت ها و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران ملت سرافراز ایران را گرامی داریم.


سفرهای راهیان نور که طی دهه اخیر مورد استقبال پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه دانشگاهیان قرار گرفته، سنت بسیار گرانقدر و فرصتی کم نظیر می باشد که هدف اساسی آن، آشنا ساختن نسل جوان با گذشته پر افتخار این مرز و بوم است که به شیوه ای معجزه آسا حقانیت خود را در 8 سال حماسه دفاع مقدس نشان داد.


کاروان های راهیان نور فرصتی برای تکریم و تعظیم مقام شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس است؛ فرصتی برای تجدید میثاق با فرهنگ جهاد و ایثار و امکانی برای بازدید از مناطقی که روزگاری نه چندان دور شاهد جهاد و جانفشانی مردان خدایی است که وجودشان سرشار از ارزش های دینی و معنوی بود.


به همین مناسبت دانشگاهیان کشور یک بار دیگر با استعانت از خداوند متعال با شهدا عهد می بندند که طریق آنان را که طریق حق و حقیقت است ادامه داده و لحظه ای از استقلال، عزت و منافع و مصالح ملی کشور چشم نپوشیده و همچون آنان در مسیر پاکی، راستگویی، امانتداری، قانون گرایی و پرهیز از افراط و تفریط و حفظ وحدت کلمه گام بردارند. ما بر این اعتقادیم که راه اصلاح و ترقی کشور جز در سایه انفاس قدسی شهدا و حرکت در مسیر آنان میسر نیست. بدون شک جامعه دانشگاهی در آستانه سال نو همانند سال های گذشته از همه ظرفیت ها و امکانات مادی و معنوی خود برای پاسداشت یاد و نام شهدا و ادامه راه آنان که راه نور و معنویت و صداقت است، بهره گرفته، سنت حسنه راهیان نور را تداوم خواهند بخشید. "

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار