۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ۰۲:۲۳
کد خبر: ۶۸۴۶۵
hesam-arian

حسام آرین در حاشیه برنامه اجرای موسیقی زنده در دانشگاه علامه گفت: در دهه فجر به دنبال اجرای برنامه میهنی بودیم و تلاش کردیم مراسم سال گذشته را با فضای متفاوتی اجرا کنیم.


دبیر گروه موسیقی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا با بیان اینکه در دهه فجر به دنبال اجرای برنامه میهنی بودیم، اظهار کرد: این برنامه در سال‌های پیش هم سابقه داشته است، امسال هم تقریبا سالگرد همان مراسم بود ولی تلاش کردیم همان مراسم را با فضای متفاوتی اجرا کنیم.


آرین ادامه داد: سال گذشته به دنبال تحلیل قطعات بودیم اما امسال به دنبال اجرای کنسرت در قالب موسیقی سنتی و قطعات میهنی برآمدیم.


او با اشاره به اینکه برنامه‌های این مراسم در قالب دو گروه بود، افزود: یک گروه دربرگیرنده قطعات کهن ایران از جمله «خوشه چين»،«مرغ سحر» و «از خون جوانان وطن» بود كه با هنرمندى تمام به روى صحنه رفت كه با استقبال حاضران در سالن روبه‌رو شد.


وی ضمن اشاره به برنامه‌های گروه موسیقی دیگر دانشگاه اذعان کرد: گروه دوم به نام گروه برسام با حضور مهدى صديق شريف (ويلن)، بهراد خسروى (كمانچه)، سروش ستارى (پيانو)، رامين كهن سال(سنتور)، رامتين راستى(تار)، اميرحسين مومن(تنبك)، پارسا بيدختى، مبين نجارى، احسان حيدرى، نسترن فرخه، مرجان خليلى و زهرا عسكرى(گروه كُر) به سرپرستى و خوانندگى حسام آرين، به اجراى قطعات «اى ميهنم»،«سرزمين بيكران»،«نمي‌دانم» و «ملك جاويدان» پرداختند.


Kanoon moosighi molke javidan (13)


آرین با بیان اینکه برگزاری مراسم به مناسبت‌های مختلف سبب همبستگی بیشتر دانشجویان می‌شود، تصریح کرد: تشکیل جمع‌هایی از دانشجویان در آمفی‌تئاتر کم‌کم سبب گسترش این همبستگی خواهد شد، هرچند که دهه فجر امسال با تعطیلی دانشگاه همراه بود ولی با این وجود استقبال خوبی از مراسم صورت گرفت.


او در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه در اجرای این مراسم‌ها می‌تواند روند پیش‌روی مجوزگیری را کند و حتی تند کند به نحوی که بسیاری از برنامه‌های کانون‌های دیگر در این مدت لغو شده و کانون ما جزء معدود کانونی بود که برنامه‌های آن اجرا شد.


وی با بیان اینکه شرایط برگزاری مراسم کانون‌ها در حال حاضر شرایط عادی نیست، اظهار کرد: از آقای دکتر خورسندی خواستارم با کانون‌های دانشگاه با ملاطفت بیشتری برخورد کنند و نگاه بهتری به آنها داشته باشند.


دبیر گروه موسیقی دانشگاه علامه در پایان سخنانش گفت: برنامه‌های آینده این کانون شامل جشن کانون موسیقی در دانشکده مدیریت است که در اسفندماه برگزار می‌شود و دیگری برنامه اپرای پیمانه عشق است که در اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار