۱۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۸۳۱۱
shalchi04

دکتر شالچی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، آینده دانشگاه علامه طباطبائی را روشن توصیف کرد و گفت: راه و برنامه‌ای که دانشگاه علامه در جهت بین‌المللی شدن و شاخص شدن در حوزه علوم انسانی طی می‌کند، بسیار مثبت است.


مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، هدف از برگزاری جشنواره ملی کرسی‌های آزاداندیشی را تجلیل از فعالان این عرصه دانست و گفت: این قبیل برنامه‌ها ضمن ایجاد انگیزه در دانشجویان، موجب فعال‌تر شدن آنها در این بخش می‌شود.


دکتر وحید شالچی در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا، افزود: نیاز بود تا مشکلات و مسائلی که در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی وجود دارد، مورد بررسی و هم‌اندیشی قرار گرفته و راه‌حل‌هایی برای مواجهه با آنها تدوین شود.


وی با اشاره به اینکه تلاش ما این بوده است تا به نوعی این فضاهای فکری با حداکثر آزادی بیان، خط‌دهی شود، اظهار کرد: ما سعی کردیم دانشگاه‌ها در مسیر تعیین شده برای کرسی‌های آزاداندیشی حرکت کرده تا سیاست‌ها موردنظر به خوبی اعمال شود.


شالچی دانشگاه علامه طباطبائی را یکی از برترین‌ها دانشگاه‌های کشور در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی دانست و تصریح کرد: در مقایسه با وضعیت مطلوب، راه‌ زیادی باید طی شود تا نقش این دانشگاه به عنوان دانشگاه اصلی در حوزه علوم انسانی محقق شود.


وی در ادامه گفت: با بررسی روند تحولات دانشگاه علامه طباطبائی شاهد تلاش‌های بسیار موفقی در حوزه علوم انسانی هستیم.


شالچی اذعان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی در میان سیزده دانشگاه برتر کشور قرار دارد و این نشان از تلاشی است که در مجموعه مدیریتی و همکاران هیئت علمی این دانشگاه دیده می‌شود.


مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، آینده دانشگاه علامه طباطبائی را روشن توصیف کرد و گفت: راه و برنامه‌ای که دانشگاه علامه در جهت بین‌المللی شدن و شاخص شدن در حوزه علوم انسانی طی می‌کند، بسیار مثبت است.


وی عملکرد دانشگاه علامه در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی را بسیار موفق دانست و افزود: دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه کمی و کیفی مباحث مطرح شده در کرسی‌های آزاداندیشی در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور وضعیت بسیار خوبی دارد.


شالچی در پایان یادآور شد: از آنجایی که کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌‌های علوم انسانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و در مباحث مرتبط با آن با مسائلی روبرو هستیم که ارائه راهکار و شکل‌بندی آن از طریق علوم انسانی و علوم اجتماعی ممکن است؛  دانشگاه علامه طباطبائی برای میزبانی این جشنواره انتخاب شد.


گفتنی است، اولین جشنواره ملی کرسی‌های آزاداندیشی با حضور جمعی از فعالان دانشجویی و مدیران ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار