۱۳ آبان ۱۳۹۵ ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۴۶۴۸
jashne-hoghoogh-12

جشن نوورودیهای رشتۀ حقوق، دوشنبه 12 آبان ماه با حضور رئیس دانشکده و مدیران گروههای علمی حقوق جزا و حقوق عمومی در سالن شهید بهشتی دانشکدۀ حقوق برگزار شد.


به گزارش عطنا، این جشن به همت انجمن علمی رشتۀحقوق با هدف آشنایی دانشجویان نو ورودی با انجمن علمی-‌دانشجویی برگزار شد و در پایان اعضای جدید انجمن علمی دانشجویی حقوق معرفی شدند.


در ابتدای این مراسم، رئیس دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن خوش‌آمدگویی به دانشجویان، از آن‌ها دعوت کرد که فرصت حضور در انجمن‌­های علمی را از دست ندهند.


دکتر سید منصور میرسعیدی، با بیان اینکه خواندن تئوری‌­های حقوقی لازم است اما تمرین عملی و کارکردی آن نیز واجب است، در مورد کارکردهای انجمن علمی گفت: در انجمن علمی شما می‌­توانید تمرین عملی داشته باشید و آمادگی لازم برای ورود به صحنۀ کار و فعالیت‌های شغلی را پیدا کنید.


میرسعیدی در ادامۀ سخنان خود به دانشجویان اطمینان داد که استاداندانشکدۀ حقوق در مورد مسائل و برنامه­‌های انجمن علمی در حد توانشان کمک خواهند کرد.


رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی در پایان سخنانش از اعضای سابق انجمن علمی تشکر و برای اعضای جدید این انجمن آرزوی موفقیت و توفیق کرد.


استادان، حامی انجمنهای علمی


jashne-hoghoogh-10


در بخش دیگر برنامه، دکتر مؤذن‌‌زادگان، مدیر گروه حقوق جزا و جرم­‌شناسی، ضمن تشکر از خدمات اعضای سابق انجمن علمی رشتۀ حقوق، به ورودی‌های جدید دانشکدۀ حقوق تبریک و خیر مقدم گفت.


مؤذن‌زادگان با اشاره به این نکته که همیشه حامی انجمن‌‌های علمی بوده است، بیان کرد: ما باید با حمایت از انجمن‌‌های علمی، در رسیدن به موفقیت‌‌های بیشتر این انجمن‌ها کمک کنیم و در جهت اعتلا و سربلندی انجمن علمی گام برداریم.


مدیر گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی، با بیان این نکته که انجمن علمی می‌تواند به مثابه پشتوانۀ علمی‌اجرایی طرح‌های علمی-پژوهشی عمل‌کند، گفت: این انجمن می‌تواند در زمینه توسعۀ علمی دانش حقوق کمک کند و دانشجویان را به سمت علایق خود سوق دهد. همچنین می‌تواند طرح‌ها و ایده‌های نو را مطرح کند.


وی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند در انجمن علمی یک نشریۀ داخلی داشته باشند و دانشجویان را بدون در نظر گرفتن گرایش‌های سیاسی و حزبی دعوت کنند که در زمینه‌‌های مختلف حقوقی، بتوانند درآن قلم خود را به کار گیرند.


این عضو هیئت علمی دانشکدۀ حقوق در ادامۀ سخنان خود گفت: اعضای انجمن علمی می‌توانند با تعامل خوب با دانشکده نشست‌های علمی خوبی برگزار کنند و خود نیز مبتکر نشست‌هایی از این دست باشند.


دکتر مؤذن‌زادگان در پایان سخنرانی خود با تأکید مجدد بر حمایت خود از انجمن علمی گفت: من تمام توان خود را برای حمایت از این انجمن به کار می‌گیرم و تا جایی که توانایی داشته باشم، کمک خواهم کرد.


در ادامه کلیپی از افتخارات و خاطرات اعضای سابق انجمن علمی رشتۀ حقوق در سال تحصیلی گذشته پخش شد و پس از آن علی اکبریان میمند، طنز پرداز جوان، طنزی که در مضمون ورود به دانشگاه سروده بود، خواند.


سخنران بعدی این جشن دکتر سیدقاسم زمانی، مدیرگروه حقوق عمومی و بین‌الملل بود. دکتر زمانی به دانشجویان ورودی جدید خیر مقدم گفت و در سخنان خود، به اهمیت جایگاه دانشگاه علامه و دانشکدۀ حقوق پرداخت.


مدیرگروه حقوق عمومی و بین‌الملل، از دانشجویان جدید خواست که فرصت را مغتنم شمارند تا بتوانند به نام و اعتبار حقوقی کشور کمک کنند. وی با اشاره به اهمیت انجمن علمی از دانشجویان خواست تا در آن سهمی داشته باشند.


در بخش بعدی این جشن، از اعضای سابق انجمن علمی حقوق تقدیر شد و جوایزی نیز به آنان اعطا شد.


همچنین سید علی موسوی‌زاده، دبیر سابق انجمن علمی رشتۀ حقوق از سختی‌های و مشقات سال‌های گذشتۀ در دانشگاه و برگزاری مراسم گفت و از وضعیت فعلی ابراز خرسندی و از ریاست دانشگاه تشکر کرد.


سپس اعضای جدید انجمن علمی رشتۀ حقوق به دانشجویان معرفی شدند. در پایان این مراسم کیکی که برای نوورودی­‌های رشتۀ حقوق تهیه شده بود بریده شد و دانشجویان با استادان و اعضای انجمن علمی عکس یادگاری گرفتند.


با گزارش تصویری این جشن همراه باشید:



عکاس: شکیبا شیرازی تهرانی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار