۲۸ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۲۴۸۸
taghdir-az-kargar-vije-15

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تشکر از محمدرضا ویژه، معاون اداری و مالی برای قبول مسئولیت سرپرستی معاونت عمرانی، گفت: با تغییر و تحولی که به وجود می‌آید گرچه بار معاونت مالی و اداری افزایش پیدا خواهد کرد  اما احتمالا مشکلات پیمان‌کاران و کسانی که طرف حوزه عمرانی دانشگاه هستند کم خواهد شد.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی در جلسه قدردانی از زحمات معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی که روز سه‌شنبه 27 مهرماه، در ساختمان مرکزی برگزار شد بیان کرد: علی‌رغم این‌که معاون عمرانی دانشگاه در طول چند سال گذشته جهشی بزرگ را در دانشگاه انجام داده و چهره‌ آن‌را عوض کرده‌اند در یک سال و نیم اخیر در تشکیلات دانشگاه تضادی ساختاری به‌وجود آمده است که این وضعیت مربوط به افراد خاصی  نیست و هرکسی در آن قرار بگیرد بعد از مدتی  به چالش کشیده خواهد شد و تصمیم گیری و برنامه‌ریزی را ناممکن خواهد کرد.


چندی پیش با ادغام معاونت عمرانی دانشگاه در معاونت اداری و مالی، دکتر غلامرضا کارگر معاون سابق عمرانی، با حکم رئیس دانشگاه به عنوان سرپرست جدید دانشکده تربیت بدنی انتخاب شد. و در این جلسه ضمن تقدیر از دکتر کارگر، مسئولیت بخش عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی به معاون اداری و مالی محول شد.


رئیس دانشگاه در این‌باره گفت: دکتر کارگر از بدو تاسیس معاونت عمرانی هرآنچه که در چنته و توان داشت را برای دانشگاه صرف کرده است و در تمام مشکلات و مسائل با سعۀ صدر کنار دانشگاه بوده است. وی با اشاره به اینکه طبق قانون وزارت علوم هیچ یک از دانشگاه‌های کشور (به استثنای دانشگاه تهران) نباید بیش از پنج معاونت داشته باشند و ما مجبور به ادغام دو معاونت اداری مالی و عمرانی شدیم، افزود: با این رویکرد معاونت «توسعه و مدیریت منابع» ایجاد خواهد شد و  مشکلات عمرانی نیز به سرعت حل خواهد شد.


سلیمی در ادامه بیان کرد: در طول سه سالی که با دکتر کارگر کار می‌کردیم، در پردیس مرکزی ۲8 هزار متر مربع بنا به بهره‌برداری رسیده است که بیش از سه هکتار آن به محوطه‌سازی اختصاص یافته است و این نسبت به سایر دانشگاه ها چیزی شبیه معجزه بوده است و با برنامۀ کاری که در دست اجرا داریم تا پایان سال ۹۵ حدود ۱۵ هزار مترمربع دیگر نیز بهره‌برداری خواهیم کرد؛ که در مجموع  با این شرایط اقتصادی در سه سال و نیم حدود ۴3 هزار مترمربع به بهره برداری خواهد رسید.


سلیمی با بیان این‌که اولین معاونی که برای کار از او دعوت کرده‌ بود، دکتر کارگر بوده است، گفت: احساس کردم تجربه‌ و حسن نیت ایشان برای دانشگاه می‌تواند بسیار موثر باشد؛ زیرا مدیریت‌های مختلفی را تجربه کرده‌ و از بحرانی‌ترین وضعیت دانشگاه تا معاونت عمرانی همراه ما بوده‌ است.


رئیس دانشگاه علامه همچنین ضمن تشکر از محمدرضا ویژه، معاون اداری و مالی برای قبول این مسئولیت، گفت: با تغییر و تحولی که به وجود می‌آید گرچه بار معاونت مالی و اداری افزایش پیدا خواهد کرد  اما احتمالا مشکلات پیمان‌کاران و کسانی که طرف حوزه عمرانی دانشگاه هستند کم خواهد شد.



تاکید بر انضباط مالی در پروژههای عمرانی


حسین سلیمی در ادامه با اشاره به این که ما چند توقع جدی و زمان‌بندی شده از حوزه عمرانی و مدیر آینده «توسعه» خواهیم داشت، گفت: باید چند پروژه بزرگ از جمله مسجد و کتابخانه مرکزی تا بهمن ماه  همین سال تمام شود و پروژه  بلوک‌های 24، 25، 29 و 30 تعمیر شده و همچنین طرح پردیس 2 هم تمام شود.


او همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: توقع دیگر بنده آن است که انضباط مالی در پروژه های عمرانی  مد نظر باشد و همه چیز بر اساس زمان‌بندی و بودجه‌بندی پیش رود، چون برنامه‌ریزی زمانی و بحث کنترل پروژه علاوه بر بخش عمرانی در همه حوزه ها لازم است.


رئیس دانشگاه با طرح این مسئله که باید با همکاری حوزه‌ عمرانی مشکل جاده ورودی را به نتیجه برسانند، گفت: وضعیت فیزیکی دانشگاه در ارتباطات بین‌المللی مهم و موثر است و در نتیجه در مراودات بین‌المللی که داریم باید فضای فیزیکی مناسبی برای ناظران بیرونی داشته باشیم.


سلیمی در پایان ابراز داشت: امیدوارم با این تحول ساختاری که در دانشگاه اتفاق افتاده است شاهد جهش‌هایی در حوزه عمرانی باشیم .


در ادامۀ مراسم دکتر غلامعلی کارگر معاون سابق عمرانی و رئیس جدید دانشکده تربیت‌بدنی در سخنانی عنوان کرد: دکتر سلیمی چهارمین رئیسی است که از نزدیک کار اجرایی با ایشان داشتم. با همدلی و اتحاد می‌توان بر دانشگاه مدیریت بهتری داشت و به خوبی کارها را پیش برد که در این دوره شاهد این اتفاق بودیم.


او افزود: همه فعالیت‌های من در دانشگاه است و با تمام وجود برای پیش‌برد فعالیت‌ها تلاش کردم. از این به بعد هم در کنار دوستان برای پیش‌برد پروژه‌های مختلف همکاری می‌کنم و در کنارشان هستم.


همچنین محمدرضا ویژه معاون اداری مالی و سرپرست عمرانی دانشگاه، در سخنانی کوتاه اظهار داشت: افتخارمان این است که در مجموعه اداری مالی با همدلی و همراهی کار را پیش می‌بریم و همه تصمیمات جمعی است. ویژه تصریح کرد: اختلاف نظر در همه کارها طبیعی است ولی سعی کردیم با همکاری سایر بخش‌ها و در پروژه‌ها عمرانی با معاونت عمرانی بهترین تصمیمات را بگیریم و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشیم.


در پایان جلسه رئیس دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و هدیه از زحمات دکتر کارگر تقدیر کرد و تا مشخص شدن وضعیت ادغام دو معاونت، حکم سرپرستی معاونت عمرانی را به دکتر محمدرضا ویژه، معاون اداری و مالی دانشگاه ابلاغ کرد.


 تصاویر این جلسه را با هم می بینیم:


 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار