۰۳ اسفند ۱۳۹۳ ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۹۲۳

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی باشگاه خبری دانشگاه علامه طباطبائی (عطنا) عصر دیروز ـ شنبه ـ دکتر ذکیانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه با جمعی از دبیران انجمن های علمی دانشگاه علامه دیدار کرد.


DSC_2470


در این دیدار که با هدف تدوین برنامه ی مناسب و دقیق برای برگزاری کارگاه ها،کرسی های آزاد اندیشی و بازدیدهای علمی صورت گرفت،دیدگاه هایی در خصوص برگزاری و ساماندهی برنامه ها و روش ارزیابی و جمع بندی کارگاه ها مطرح شد.


در ابتدای جلسه الماسی مدیر فرهنگی دانشگاه به ارزش و اهمیت کرسی های آزاد اندیشی پرداخت و با بیان این نکته که کارگاه های پر اهمیت باید در اولویت قرار گیرند گفت : در صورت تایید معاونت فرهنگی مبنی بر ضروری بودن کارگاه ها انجمن ها مورد حمایت مالی قرار می گیرند.


پس از سخنان کوتاه مدیر فرهنگی دانشگاه ، به پیشنهاد ذکیانی معاون فرهنگی بعضی از دانشجویان به ارائه ی مطالب و مشکلات خود پرداختند.


در ابتدا حیدری دبیر انجمن روزنامه نگاری با ابراز خرسندی از پیشروی فعالیت ها در ترم قبل و جدید خواستار تقبل بخشی از هزینه های کارگاه ها توسط معاونت فرهنگی شد. همچنین کمبود دفتر کار بصورتی که هفت انجمن فعال دانشکده علوم اجتماعی در یک دفتر فعالیت دارند و مشخص کردن حد و حدود مطالب و بحث های مطروحه در کرسی های آزاد اندیشی را خواستار شد.


کسرائی نژاد به نمایندگی از انجمن های علمی دانشکده اقتصاد با بیان نکاتی در رابطه با تخلف در برگزاری کارگاه ها خواستار برخورد با خاطیان و عدم تعمیق آن به تمام انجمن ها شد. وی همچنین با بیان این نکته که تخصصی تر شدن کارگاه ها راهی برای جذب اکثریت دانشجویان است،کمک هزینه ی مدرس را مطالبه کرد.


در ادامه لسانی دبیرکل سابق انجمن های علمی دانشگاه با تاکید بر این نکته که مرکز آموزش مانعی برای پیش برد کار انجمن ها نیست آن را مکمل و تسهیل کننده ی کار دانست و با پاسخگویی به بخشی از سوالات دانشجویان به عنوان نماینده مرکز آموزش،برگزاری کارگاه هایی با کیفیت عالی و هزینه کم،نظارت و ارزیابی دقیق و برگزاری کارهای مورد نیاز و پربازده را از موفقیت های مرکز آموزش دانست.


بعد از اتمام اظهارات فعالین دانشجویی ، دکتر ذکیانی با تشکر از زحمات دانشجویان فعال در انجمن ها به مطالبی در خصوص موارد مطروحه اشاره نمود. ذکیانی با بیان رسالت انجمن های علمی، آن را معطوف به برگزاری کارگاه ها ندانسته و چاپ نشریات،مقاله و... را نیز از انجمن ها خواستار شد.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه استقبال پر شور دانشجویان در روزهای پنج شنبه و جمعه را از نکات قابل توجه دانست و کیفیت خوب کارگاه ها را عامل این موضوع مطرح کرد.


وی برگزاری کارگاه های خوب هنری با حضور هنرمندان مطرح و کارگاه های علمی و فرهنگی با اساتید درجه یک را از فعالیت های مرکز آموزش معاونت فرهنگی با همکاری انجمن ها دانست.


ذکیانی با بیان این مطلب که مباحث کرسی های آزاد اندیشی حتما نباید سیاسی باشد، افزود: کرسی های آزاد اندیشی عامل تفکر و پیشرفت قدرت صبر و گفتگو در دانشجو است و بیان مطالب علمی و مناظره منصفانه و منطقی و نه مناظره سرشار با تنش که قدرت تفکر را از دانشجو بگیرد باید محور باشد.


از نکات قابل توجه مطرح شده از سوی وی می توان به شکست تابو این مطلب که شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی برای رشته های فنی است، اشاره نمود و در همین خصوص تصریح کرد: خبرهای امید بخشی مبنی بر فعالیت دوباره کانون کارآفرینی دانشگاه و ثبت شرکت های کوچک به نام دانشجویان متقاضی و به نوعی فراهم کردن شرایط کاری در حین تحصیل در راه است.


دکتر ذکیانی در پایان با اشاره به این موضوع که برخی از اساتید دانشگاه در مراکز مشاوره دانشگاه های دیگر فعالیت می کنند،بهبود شرایط،انسجام و قوی تر شدن مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه را خواستار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار