۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۸۹۴۲
Doctor Faramarz Sahrayi (1)

فرامرز صحرایی، دبیر کمیته صیانت و حراست دوره دانشافزایی زبان و ادبیات فارسی که وظیفه خطیر امنیت و انتظامات این دوره را بر عهده دارد، از چند و چون اقداماتی گفت که در زمینه صیانت و حراست در مدت حضور فارسیآموزان خارجی  مهمان در دانشگاه علامه انجام گرفته است.


 به گزارش عطنا، فرامرز صحرایی که مدیریت حراست دانشگاه علامه طباطبائی را بر عهده دارد، اظهار داشت: 25 نفر به عنوان نیروی متخصص طی ده‌ها جلسه توجیه شدند تا در مدت یک‌ماهه‌ای که این مهمانان در دانشگاه علامه حضور دارند، پیش‌بینی‌ها و پیش‌گیری‌های لازم، انجام شود.


صحرایی یادآور شد: در همان روزهای اول، هماهنگی لازم با  مسئولین مربوط خارج از دانشگاه انجام گرفت و تعامل خوبی با این نهادها برقرار شد.


او با اشاره به عملکرد نیروهای مجموعه حراست، در دوره دانش‌افزایی، تصریح کرد: از هر لحاظ عملکرد نیروهای حراست خوب بوده و اگر از 100 نمره بخواهیم امتیازی بدهیم، من نمره 95 را می‌دهم. چرا که عملکرد نیروها در هماهنگی و تأمین امنیت، به گونه‌ای بود که بنیاد سعدی اعلام رغبت کرده‌ است دوره بعدی را هم در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار کنند.


دبیر کمیته صیانت و حراست هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی، تاکید کرد: ما با آموزش‌های لازم به نیروهای حراست و ایمن کردن صد درصدی محیط دانشگاه و محیط خوابگاه با تعبیه گیت‌های مخصوص، ضریب خطر در محیط دانشگاه را به صفر رساندیم.


صحرایی از روزهای اول حضور زبان‌آموزان در تهران و استرس دوطرفه‌ای که وجود داشت یاد کرد و گفت: در روزهای اول حضور مهمانان خارجی، هم آنها استرس داشتند هم ما نگرانی‌هایی داشتیم؛ استرس آنها به دلیل این بود که فکر می‌کردند این نیروها، امنیتی هستند. البته در جلسه توجیهی برای آنها توضیح داده شد که این‌طور نیست. استرس ما از این بود که مبادا اتفاقی بیفتد یا سوء تفاهمی بشود که تصویر امنی که از کشور ما در ذهن کشورهای همسایه وجود دارد، دچار خدشه شود.


او تاکید کرد: تلاش کردیم این مسئله که ایران کشور واقعا امنی است را ثابت کنیم و به دنیا نشان دهیم و برد رسانه‌ای ایجاد کنیم که نمایندگان 42 کشور دنیا بدون کوچک‌ترین مشکلی، یک ماه در تهران حضور داشتند و لحظات خوبی برای آنها رقم زده شد.


صحرایی درباره تفاوت‌های فرهنگی نمایندگان پنج قاره در ایران و مسائلی که ممکن بود اتفاق بیفتد هم گفت: در اوایل در زمینه تفاوت‌‌‌های فرهنگی حساسیت‌هایی وجود داشت که از طریق رفتارشناسی و فرهنگ‌شناسی، نیروها توجیه شدند که چه رفتاری با دانشجویان هر کشور که فرهنگ خاص خود را دارد، داشته باشند.


او تاکید کرد: همانطور که از عنوان دوره هم برمی‌آید، قرار نبود آنها فرهنگ خود را بر ما تحمیل کنند. بلکه این ما بودیم که  فرهنگ خود را به آنها معرفی می‌کردیم. از جمله بسته فرهنگی اسلامی که با نظر ریاست دانشگاه به بانوان مهمان هدیه داده شد، یکی از این اقدامات بود.


 دبیر کمیته صیانت و حراست دوره دانش‌افزایی با تقدیر از حمایت‌های رئیس دانشگاه از مجموعه حراست، خاطرنشان کرد: آقای دکتر سلیمی ، فردی دانشگاهی با نگرش تحلیلگرانه‌ی علمی است و درکانون توجه فعالیت‌های خود، همواره به دانشجویان بیشترین ارجحیت را داده است و قابل پیش‌بینی است که برنامه‌های آکادمیک حراستی به طور یقین با حمایت و پشتیبانی ایشان همراه شود.


صحرایی در پایان افزود: امروزه ما با دانشجویان دوست هستیم و با آنها نشست‌و‌برخاست داریم و درِ دفتر ما همیشه به روی همه اعضای دانشگاه باز است.


شایان ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی به همت بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی با حضور فارسی‌آموزان 41 کشور از پنج قاره دنیا به مدت یک‌ماه از 12 مرداد تا 8 شهریور درحال برگزاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار