۰۶ شهريور ۱۳۹۵ ۰۸:۲۴
کد خبر: ۴۸۱۸۲

anjoman elmi


معاون فرهنگی اجتماعی وزیرعلوم از یک و نیم برابر شدن انجمن‌های علمی دانشجویی طی دوسال اخیر خبر داد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، سید ضیاء هاشمی در مراسم اختتامیه اولین نشست سراسری معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی کشور گفت: در مدیریت فرهنگی صرف دغدغه کافی نبوده و این مدیریت باید با تخصص همراه باشد تا فرهنگ دچار آسیب نشود.


وی با بیان اینکه علم یکی از ارکان اصلی فرهنگ به شمار می‌آید، گفت: امروز عصر فرهنگ بوده و باید هویت دینی و ملی و جهت گیری ارزشی در فرهنگ به درستی مورد توجه قرار گیرد.


معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه علم و فرهنگ به هم پیوسته هستند، افزود: فرهنگ، آداب، رفتار، کردار و پندار ما را نشان می‌دهد و نقطه تقابل انسان‌ها نیست.


وی با اشاره به اینکه فرهنگی که سبب تخریب هویت، شخصیت و ارزش‌های انسانی می‌شود فرهنگ نیست بلکه ضد فرهنگ است، گفت: برای این بخش از فعالیت‌های فرهنگی نه تنها نباید بودجه و اعتبار در نظر گرفت بلکه باید مورد کنترل و هدایت قرار گیرد.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه فرهنگ دارای ارزش‌های والایی است، افزود: مهم‌ترین ماموریت فعالان فرهنگی ترویج ارزش‌ها و تقویت اشتراکات و نیز افزایش هم افزایی در جامعه است.


هاشمی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ما مومن، متعهد و متدین هستند، تصریح کرد: فرهنگ باید به ما کمک کند تا حرکت واحدی را در جامعه شکل داده و پیش ببریم.


وی افزود: اگر دانشگاه‌های ما در تراز بین‌المللی در رتبه‌های نخست قرار داشته باشند باید بتوانند مشکلات جامعه را نیزحل کنند و همچنین استادان دانشگاه‌های ما با وجود چاپ مقالات مهم در مجلات بین‌المللی، باید بتوانند گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کنند.


معاون وزیر علوم گفت: صرف حرف‌های زیبا زدن و عمل نکردن به آن کافی نیست، لذا باید با شفقت و مهربانی با دانشجویان برخورد و دانشجویانی متعهد و با ایمان و خادم کشور و ملت را تربیت کنیم.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیان داشت: سالانه ۷ هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه صرف فعالیت‌های فرهنگی می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت جایگاه فرهنگ در کشور است.


هاشمی تاکید کرد: در طول ۲ سال اخیر انجمن‌های علمی ما که یکی از محورهای مشارکت علم و فرهنگ هستند یک و نیم برابر افزایش یافته و نشریات علمی ما از ۲۸۰۰ به ۴۰۰۰ انجمن ارتقا یافته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار