۰۳ شهريور ۱۳۹۵ ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۸۰۳۷

دفترچه کنکور ۹۵ امسال نکات تازه‌ای را در برداشت که از آن جمله می‌توان به تغییر گسترده عناوین و گرایش رشته‌های تحصیلی برای سال تحصیلی ۹۶ - ۹۵ اشاره کرد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، این تغییرات در عناوین و گرایش‌ها از سویی به سیاست بدون گرایش اعلام شدن رشته‌های تحصیلی که از سوی وزارت علوم دنبال می‌شود، برمی‌گردد و برخی از این تغییرات نیز تحت تاثیر بازنگری رشته‌های تحصیلی صورت گرفته است.




تغییرات عناوین و گرایش‌ها در دفترچه کنکور گروه ریاضی و فنی


jadval 001



تغییرات عناوین و گرایش‌ها در دفترچه کنکور گروه علوم تجربی


jadval 002



تغییرات عناوین و گرایش‌ها در دفترچه کنکور گروه علوم انسانی


jadval 003



تغییرات عناوین و گرایش‌ها در دفترچه کنکور گروه هنر


jadval004


تغییرات عناوین و گرایش‌ها در دفترچه کنکور گروه زبان‌های خارجی تنها در یک رشته است. پیش از این زبان فرانسه دارای دو گرایش ادبی و مترجمی بود که اکنون به زبان و ادبیات فرانسه و مترجمی زبان فرانسه تفکیک شده است.


پیش از این در زمان انتخاب رشته، سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که رشته‌های علوم تربیتی، جغرافیا و روانشناسی بدون گرایش اعلام شدند.


همچنین چندی پیش احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار مهر از روش جدید وزارت علوم برای پذیرش دانشجوی کارشناسی در رشته‌های با گرایش خبر داد و یادآور شد: دانشجویان پس از دو سال از تحصیل می‌توانند گرایش انتخاب کنند.


وی گفت: طبق برنامه جدید وزارت علوم که از مهرماه سال جاری در دانشگاه اجرا می‌شود دانشجویان در ابتدای ورود به دانشگاه رشته کلی را انتخاب و پس از گذراندن دو سال از تحصیل خود می‌توانند گرایش مورد علاقه خود را در رشته‌ای که مشغول به تحصیل هستند انتخاب کنند.


وی افزود: طبق برنامه وزارت علوم از مهرماه امسال پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی به صورت پذیرش براساس رشته است.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم ابلاغیه به حذف گرایش‌های رشته‌های دانشگاهی ندارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار