۰۲ شهريور ۱۳۹۵ ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۷۸۹۹
bazar tajrish (4)

فارسی‌آموزان حاضر در هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، عصر یکشنبه 31 مرداد ضمن بازدید و خرید از بازار تجریش، از حرم امام زاده صالح دیدن کردند.


به گزارش عطنا، در این بازدید، فارسی‌آموزان، به صورت گروهی از مغازه و پاساژها خرید کردند. هاکوپیان فارسی‌آموز ارمنستانی با اشاره به شلوغی بازار تجریش می‌گوید: بازار، شلوغ و دارای کوچه‌های تنگ است و خیلی مرتب به نظر نمی‌رسد، قیمت لباس‌ها هم بسیار گران بود!


او ادامه می‌دهد: این نوع بازارهای شرقی و سنتی، در ارمنستان نیز وجود دارد. ولی در آنجا فروشگاه میوه در کنار لباس فروشی وجود ندارد. مردم ارمنستان به دلیل عدم احساس امنیت بهداشتی، میوه‌های بسته‌بندی شده را از سوپر مارکت می‌خرند و مثل اینجا میوه‌فروشی وجود ندارد. گروهی از فارسی‌آموزان گرجستانی که روسری و تیشرت خریده‌اند، می‌گویند: بازار شلوغی است و قیمت‌ها گران است، ولی ما تخفیف گرفتیم!


جالب‌ترین بخش بازدید امروز، حضور در حرم امام زاده صالح بود، خصوصاً برای فارسی‌آموزان خانم که با چادر نماز وارد حرم شدند. این کار برای آنها بسیار جذاب و جالب به نظر می‌رسید و با خوشحالی و چادر بر سر می‌کردند. اولین کار آنها پس از پوشیدن چادر، عکس خویش‌انداز (سلفی) با چادر در کنار حرم بود.


فارسی آموز اسلوکی در این باره می‌گوید: اولین بار است که چادر سر کرده است و حس عجیب و شادی‌بخشی دارد. محیط و محوطه صحن امام زاده بسیار زیباست. ما در کشور خود چیزی شبیه به این نداریم ولی در کلیسا مراسم مذهبی و مراسم دعا برگزار می‌کنیم.


رخسانه فارسی آموز مسلمان هندی، اظهار می‌دارد: خوشحال هستم که حرم امام‌زاده صالح را از نزدیک دیدم، خصوصا اینکه در اینجا مسجد زیبایی نیز وجود دارد.


فارسی آموز دیگری که با چادر عکس می‌گیرد، می‌گوید تجربه جالبی است؛ و درباره بازار نیز اظهار می‌دارد: روزهای اول فکر می‌کردم تهران شلوغ نیست، ولی امروز اینجا خیلی شلوغ بود، همهمه و ازدحام مردم در این بازار برایم جالب بود.


شایان ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار