۰۱ شهريور ۱۳۹۵ ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۷۶۴۳

ham andishi ab1


سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب با میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست تحت عنوان «اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار» برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، به دنبال احقاق منابع آبی و ارائه راهکارهای عملی در این زمینه سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب با میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست تحت عنوان «اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار» به همت مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره ‏وری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران، سازمان غذا و دارو، بانک کشاورزی، شهرداری تهران و دیگر نهادهای خصوصی و دولتی و با حضور مهمانان داخلی و خارجی متخصص در این حوزه در ۲۵ آذر ماه سال جاری در محل سالن همایش‌های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.


اقتصاد سبز با رویکرد همگام سازی دنیای امروز با محیط زیست به منظور استفاده مؤثر از سرمایه‌های طبیعی و بهره برداری از منابع موجود در جهان مورد توجه سازمان ملل، کشورهای توسعه یافته و تا حدودی کشورهای درحال توسعه است.


اقتصاد مقاومتی در کنار مفهوم اقتصاد سبز به دنبال موازنه و تعادل بین فعالیت‌های اقتصادی توسعه و اثرات زیست محیطی است. حرکت به سمت اقتصاد سبز و سرمایه‌گذاری مطابق توسعه پایدار و در پاسداشت محیط‌زیست، می‌تواند در دراز مدت فواید بسیاری را نصیب اقتصادهای در حال رشد کند. در نتیجه نگاه به معضلات و مشکلات احتمالی نه چندان دور در این زمینه یکی از مهم ترین مسئولیت‌های اجتماعی هر نهاد، در سطح کلان است.


بدین منظور سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب با عنوان «اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار» با هدف شناسایی چالش ‏های موجود در این زمینه و ارائه راهکارهایی عملی برگزار خواهد شد.


ham andishi ab2


دوره نخست این هم اندیشی با میزبانی وزارت نیرو و تحت عنوان «بهره ‏وری و حکمرانی پایدار منابع آب» به همت مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره ‏وری دانشگاه صنعتی امیر کبیر و با همکاری و حمایت وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، بانک کشاورزی، شهرداری تهران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، در ۲۵ دی ماه سال ۱۳۹۳ برگزار شد. همچنین چند بند از بیانیه حاصل هم اندیشی در برنامه ششم توسعه مورد استفاده قرار گرفت.


دوره دوم نیز با میزبانی وزارت جهاد کشاورزی و تحت عنوان «امنیت غذایی و حکمرانی پایدار آب»، با همت مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره ‏وری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و حضور جمعی از مسئولین، کارشناسان و متخصصین حوزه‌های تخصصی مختلف مرتبط از وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۳ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار