۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ۰۹:۴۴
کد خبر: ۳۴۴۲۰

به گزارش عطنا به نقل از فارس، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از نحوه واگذاری صدور دانش‌نامه‌های داخلی به دانشگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیشتر دانشگاه‌های دولتی مدارک فارغ‌التحصیلان را خودشان صادر می‌‌کنند ولی مدارک فارغ‌التحصیلان موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها از سوی وزارت علوم تایید و صادر می‌شود.


وی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان امور دانشجویان برای سال 95 این است که قصد داریم صدور دانش‌نامه‌های داخلی را به دانشگاه‌های بزرگ واگذار کنیم.


صدیقی گفت: بر این اساس دانشگاه‌های غیرانتفاعی مدارک فارغ‌التحصیلان خود را به جای ارائه به وزارت علوم برای تایید به دانشگاه‌های بزرگ ارائه می‌دهند.


رئیس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: در هر استان یک دانشگاه بزرگ تعیین می‌شود که موسسات غیرانتفاعی مدارک فارغ‌التحصیلان خود را برای تایید به آن دانشگاه ارائه می‌کنند و آن دانشگاه نیز با تفویض اختیار از وزیر علوم مدرک را تایید کرده و دانش‌نامه را صادر می‌کنند.


وی ادامه داد: همچنین مدارک فارغ‌التحصیلانی که از خارج کشور به دانشگاه‌های داخلی منتقل می‌شوند نیز باید ارزشیابی شود تا براساس مدرک ارزشیابی‌شده فعالیت کنند که ترکیب کشورها و مراحل ارزشیابی نیز تعیین شده است.


صدیقی گفت: تعداد فارغ‌التحصیلانی که مدرک خود را از کشورهایی که با کیفیت مدرک آنها مشکل داشتیم دریافت کرده‌اند کاهش یافته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار