۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۵۸۹۸

Ebrahimi


ابراهیمی با اشاره به این که مهمانان ما از پنج قاره و با فرهنگ‌های مختلف هستند، گفت: غذاهای متنوعی برای رژیم‌های گیاه‌خواری و همچنین افرادی که شرایط خاص غذایی دارند، فراهم کرده‌ایم.


به گزارش عطنا، دانشگاه علامه طباطبائی در قالب هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی میزبان فارسی آموزان 41 کشور دنیا است. طبیعتا مهمانان دانشگاه علامه دارای ذائقه‌های متفاوت هستند. مسئولان و برگزارکنندگان این مراسم، در کنار توجه و رسیدگی کامل به برگزاری دقیق کلاس‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و گردشگری، به سلامت جسمی و آرامش این مهمانان نیز، توجه ویژه کرده‌اند. از جمله موارد مهم و پر‌اهمیت، تغذیه این افراد است که با توجه به تفاوت‌های موجود، رژیم‌های متفاوت غذایی را طلب می‌کند.


ابراهیمی، رئیس اداره تغذیه دانشگاه علامه‌طباطبائی در گفت‌وگو با عطنا، به برنامه‌های غذایی این دوره اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های غذایی برای زبان آموزان به صورت هفتگی آماده شده است. اما برای روزهای اول به دلیل لزوم مطالعه و بررسی ذائقه و وضعیت این افراد توسط کارشناسان تغذیه دانشگاه، برنامه به صورت روزانه ارائه می‌شود.


وی با اشاره به این که مهمانان ما از پنج قاره و با فرهنگ‌های مختلف هستند، عنوان کرد: از رژیم‌های معمول غذایی دانشگاه پیروی نمی‌کنیم. غذاهای متنوعی برای رژیم گیاه‌خواری و افرادی که شرایط خاص غذایی دارند، فراهم کرده‌ایم. ابراهیمی افزود: حداقل در طول روز، چهار نوع غذا برای نهار و سه نوع برای شام در نظر گرفته شده، که در وعده ناهار سه نوع غذای ایرانی و یک نوع غذای فرنگی و ترجیحاً گیاهی داریم. در وعده شام دو نوع غذای ایرانی و یک نوع فرنگی ارائه می‌شود.


رئیس اداره تغذیه دانشگاه علامه با اشاره به این که هر روز، نمونه‌ای از غذاها بر روی میز دریافت غذا در سلف محل پذیرایی قرار دارد، گفت: فارسی آموزان، متناسب با نوع نیاز و ذائقه خود غذا را انتخاب می‌کنند. برای معرفی نوع غذاها، بروشورهایی فراهم کرده و به فارسی آموزان ارائه دادیم.


وی افزود: در این بروشورها، تمام غذاهایی که قرار است در این مدت طبخ شوند، معرفی شده‌اند. حداقل سه کارشناس تغذیه و هفت ناظر ثابت دانشگاه که بحث توزیع، رژیم نویسی و کنترل بهداشتی غذاها را بر عهده دارند در این امر مشارکت می‌کنند.


ابراهیمی درباره میزان رضایت‌مندی فارسی آموزان از سرویس تغذیه ارائه شده، عنوان کرد: تا امروز مشکل خاصی به وجود نیامده‌است. بازخوردهایی که از مهمانان گرفته‌ایم، تا الان رضایت کامل و کافی داشتند و ذائقه‌های‌شان پوشش داده شده است. به نظر می‌رسد غذای ایرانی در سطح بین‌المللی طرفدار دارد و تعداد بسیار محدودی که دارای رژیم خاص و یا مشکلی هستند از غذاهای فرنگی مصرف می‌کنند و بیشتر افراد به غذای ایرانی میل دارند.


رئیس اداره تغذیه دانشگاه علامه با اشاره به این که صبحانه به صورت سلف سرویس در پردیس مرکزی دانشگاه ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: برای صبحانه هم غذای رژیمی و غیر رژیمی آماده شده است. نهار در رستوران استادان پردیس مرکزی و وعده شام در محل خوابگاه و در اتاق‌های مهمانان توزیع می‌شود.


لازم به ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار