۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۵۸۶۸

Poster-dore-danesh-afzayi


به همت رایزنی فرهنگی کشورمان، 3 استاد و 5 دانشجوی هندی زبان فارسی به منظور شرکت در هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، وارد ایران اسلامی شدند.


به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، حجت‌الله عابدی، معاون رایزنی فرهنگی کشورمان در هند، طی نشستی با حضور این استادان و دانشجویان زبان فارسی، توصیه‌های لازم برای سفر به ایران را پیش از حرکت گروه به اعضای شرکت‌کننده، تشریح کرد.


عابدی در سخنان خود در جمع این فارسی‌آموزان، پس از تبیین اهداف این دوره دانش‌افزایی، گفت: حضور در محیط فرصت می‌دهد تا آموخته‌های کتابی را در بوته عمل و به صورت شفاهی بیازمایید و به ویژه کارکردهای اصطلاحات و تفاوت‌های به کارگیری انواع ادبی و عامیانه آن را تجربه کنید. به علاوه یادگیری در محیط اثرات به مراتب ماندگارتری نیز در ذهن شما خواهد داشت.


عابدی در بخش دیگری بیان کرد: هدف از یادگیری فارسی، دسترسی به مفاهیم غنی و ارزشمند فرهنگ اسلامی است که به این زبان نگاشته شده است و حضور در ایران فرصت مناسبی است که ایران‌شناسی خود را تقویت و از نزدیک با مظاهر این فرهنگ غنی آشنا شوید.


در این جلسه اعضای گروه اعزامی نیز به فراخور دانش زبانی خود، علاوه بر معرفی، به بیان دیدگاه‌ها و انتظارات سفرشان پرداختند.


بنا بر اعلام این خبر، در این سفر سه استاد از سه شهر هندوستان از دانشگاه‌های جواهرلعل نهرو در دهلی، بنگال غربی و علیگر، 5 دانشجوی زبان فارسی از سراسر هندوستان را همراهی می‌کنند.


لازم به ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، توسط بنیاد سعدی و با میزبانی و همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار