۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۵۶۶۵

mojtaba sedighi


رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: موضوع ادغام دو معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها با نظر ‌هیئت امنا انجام خواهد شد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، مجتبی صدیقی در نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها در وزارت علوم گفت: موضوع ادغام دو معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها با نظر ‌هیئت امنا انجام می‌شود اما قرار است این دو معاونت در حوزه ستادی به صورت مستقل فعالیت کنند.


وی با بیان اینکه امسال وضعیت خوابگاه‌های دارای رتبه ۵ مشخص خواهد شد، افزود: برنامه داریم امسال خوابگاه‌های دارای این رتبه حذف شوند و به رتبه‌های بالاتر ارتقا یابند.


رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به رتبه بندی سلف سرویس دانشگاه‌ها تاکید کرد: بر اساس این رتبه بندی، بر غذاخوری‌هایی که شرایط مناسب ندارد تمرکز خواهیم کرد و زمینه بهتر شدن این مکان‌ها فراهم می‌شود.


صدیقی اظهار داشت: همچنین فضای تربیت بدنی دانشگاه‌ها نیز در سال جاری رتبه بندی می‌شود و مکان‌هایی که شرایط مناسبت ندارند با حمایت دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم تجهیز و بهسازی خواهند شد.


وی با بیان اینکه درخواست‌های صنفی دانشجویان امری طبیعی به شمار می‌رود، گفت: فضای مناسب برای بیان این موضوعات شوراهای صنفی هستند که آیین نامه این شوراها بازنگری شده که بر اساس این بازنگری، قانونمند‌تر عمل خواهد شد.


صدیقی خاطرنشان کرد: بر اساس این آیین‌نامه شوراهای صنفی نمی‌توانند در مسائل آموزشی دخالت کنند.


وی به نظرسنجی از دانشجویان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۳ هزار نفر در نظرسنجی شرکت کردند و امسال پیش‌بینی می‌شود جمعیت بیشتری در این نظرسنجی حضور داشته باشند و در حال آنالیز نتایج تا شهریور ماه هستیم.


رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه فضای دانشگاه سالم‌تر و مناسب‌تر از دیگر فضاهای جامعه است، گفت: اما آسیب‌هایی نیز در محیط دانشگاه وجود دارد که بخشی از آن به دلیل تصمیمات مسئولان است بنابراین باید زمینه‌ای فراهم شود تا دانشجویان در محیط‌های دانشجویی احساس حمایت کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار