۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۵۴۷۲

eftetahiye (17)


در افتتاحیه دوره دانش افزایی زبان فارسی که توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی، برگزار می‌شود، حسین سلیمی بجستانی، مسئول اجرایی این دوره به ارائه گزارش عملکرد و برنامه های دانشگاه در طول میزبانی از مهمانان خارجی پرداخت.


به گزارش عطنا، مسئول اجرایی هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی در ایران ضمن تبریک روز دختر به مهمانان خارجی خیر مقدم گفت و اظهار داشت: اینجا ایران است، مهد تمدن کهن، جایی که حافظ، حافظ هویت فرهنگی است و بوی عطر بوستان و گلستان سعدی هر صاحب‌ذوقی را مدهوش می‌کند. اینجا همان سرزمین عشق و عرفانی است که مولوی گمشده خود را در آن می‌یابد؛ سرزمین انسان های نجیب و آزاده، پیام آوران صلح و دوستی و سرزمین حماسه و شور و شعور.


سلیمی بجستانی با ذکر مقدمه‌ای از پروفسور هانری کُربن یاد کرد که در برابر علامه طباطبائی به دلیل آنچه از وی به­ عنوان دریای معرفت یاد می‌کنند، زانوی ادب می‌زد. وی  دانشگاه علامه را اینگونه معرفی کرد: اینجا دانشگاه «علامه طباطبائی» است؛ فیلسوفی که با دریای زلال معارف خود وجود تشنه دانشجویان را سیراب می‌سازد.


معاون دانشجویی دانشگاه خاطرنشان کرد: این دانشگاه با 17 هزار دانشجوی در حال تحصیل و 218 رشته و گرایش در سه مقطع و 506 نفر هیئت علمی در مراکز علمی مختلف، بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور است. وی افزود: یکی از این دانشکده‌های بزرگ دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی با صد نفر عضو هیئت علمی و 10 گروه آموزشی است که به ترویج زبان های ملل مشغول است.


دکتر سلیمی بجستانی در ادامه سخنان خود، گزارش‌هایی از دوره پیش رو ارائه کرده و گفت: هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی، از دو ماه قبل به این دانشگاه واگذار شده و با استفاده از تجارب سال گذشته در دانشگاه شهید بهشتی، برنامه ریزی‌هایی انجام شد.


وی برنامه ریزی‌ها را در حوزه‌هایی از قبیل تجهیز خوابگاه سلامت برای اسکانان مهمانان، تا تدابیر رفاهی، آموزشی و امنیتی عنوان کرد و مجموعه همکاران را در قالب 9 کمیته معرفی کرد: کمیته حراست و امنیت، کمیته روابط عمومی، کمیته استقبال، کمیته اسکان، کمیته ایاب و ذهاب، کمیته پشتیبانی و بهداشت، کمیته پذیرایی و تغذیه، کمیته آموزش رسمی (با 35 استاد و 80 ساعت آموزش رسمی)، و کمیته آموزش غیر رسمی (شامل 18 برنامه فرهنگی 11 برنامه در خوابگه و 35 مکان بازدید).


مسئول اجرایی این دوره همچنین اذعان داشت: در این راستا پروژه ساخت و تکمیل مجتمع جدید خوابگاه سلامت هم با دستور ویژه رئیس دانشگاه به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.


سلیمی بجستانی در پایان از همه همکاران در  دانشگاه علامه طباطبائی و بنیاد سعدی تشکر و قدردانی کرده و سخنان خود را با دو بیت شعر از قدمعلی سرامی، شاعر معاصر پایان داد:


کوریم و عصای عشقمان بینایی است


خورشید فراز گنبد مینایی است


در سینه دلی ابوسعیدی داریم


مغز سرمان ابوعلی سینایی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار