۰۵ مرداد ۱۳۹۵ ۰۰:۵۷
کد خبر: ۴۴۶۸۶

namayeshgah ghoran (45)


نقی زاده معاون سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، در آیین افتتاحیه سومین دوره طرح دانشجو معلم قرآن با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح ملی دانشجو معلم قرآن با هدف مهارت افزایی، دانش افزایی و ایجاد حرکتی پویا و رو به رشد جهت ارتقای آموزش و فرهنگ قرآنی کشور برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، وی افزود: علاوه بر مهارت افزایی دانشجویان، اشتغال زایی نیز از دیگر اهداف برگزاری طرح دانشجو معلم قرآن است چراکه دانشجویان با ادامه فعالیت خود در امر آموزش قرآن در دانشگاه ها، حق الزحمه دریافت می کنند؛ دانشجویان با شرکت در این طرح به روش تدریس در آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم مسلط شده و ایراد های تجویدی خود را برطرف می نمایند و جهت تدریس در خوابگاه و دانشگاه و ... آماده می‌گردند.


وی ادامه داد: از دیگر اهداف این طرح می‌توان به گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی در میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در بخش‌های مختلف قرآنی، فراهم کردن فضای برای فعالیت دانشجویان علاقه مند قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی، استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در کشور و حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های قرآنی دانشجویان در سراسر کشور اشاره نمود.


نقی‌زاده با بیان اینکه در اساسنامه جهاد دانشگاهی بر فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاه‌ها تاکید شده است، بیان کرد: انجام این طرح ملی در راستای ماموریت‌های ابلاغی به جهاد دانشگاهی است و هماهنگی های لازم با شورای توسعه قرآنی انجام شده است.


معاون سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور افزود: بر اساس جلسات مشورتی با اساتید آموزش قرآن کریم مقرر شد که برای داوطلبان طرح دانشجو معلم قرآن کریم حدود ۶۰ ساعت آموزش حضوری نیاز است که این ۶۰ ساعت یا به صورت اردویی و به صبح تا شب و در هر روز ۸ ساعت و یه به صورت‌های غیر اردویی در واحدهای جهاد دانشگاهی برگزار شود. عناوین و سر فصل‌های درس‌هایی که باید در دوره حضوری برگزار شود شامل تجوید و آوا شناسی (اردوی اول سطح مبتدی، اردوی دوم سطح پیشرفته) و آشنایی با روش تدریس قرآن کریم(چگونگی تعامل و برخورد با قرآن آموز به صورت عملی و کارگاهی) است.


وی اضافه کرد: این طرح ملی به لحاظ محتوایی و اجرایی توسط اساتید قرآنی کشور نظیر استاد حاجی شریف، خواجوی، شریف، اخوان اقدم، موسوی بلده، پورزگری و استاد رحیم خاکی حمایت می‌گردد.


سومین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم از ۲ مرداد ماه بصورت همزمان در استان‌های قم و تهران آغاز به کار کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار