۰۹ تير ۱۳۹۵ ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۲۷۲۴
nezam ravan 2

taganjari-2


دبیر انجمن علمی دانشجویی مشاوره درباره تشکیل کمپین برای انتخابات سازمان نظام مشاوره و روانشناسی ایران اظهار داشت: طی سال‌های اخیر متاسفانه جفاهایی در حق رشته‌های روانشناسی و مشاوره کشور شد که برخورد انفعالی بعضی از استادان و همچنین مسئولین ذی‌ربط موجبات آن را فراهم آورد که این امر موجب دلسردی دانشجویان مشاوره و روانشناسی دانشگاه‌های ایران شود.


به گزارش عطنا، تجن جاری افزود: حذف مقطع کارشناسی رشته‌ی مشاوره و حذف گرایش‌هایی در رشته‌ی روانشناسی و همچنین مطالبات مشاوران و روانشناسان از جمله عدم تمییز حیطه‌های کاری موجب کارکردن افرادی فاقد صلاحیت علمی و عملی در حیطه‌ی روانشناسی و مشاوره کشور شد.


وی تصریح کرد: پیگیری نکردن و به نتیجه نرسیدن حق بیمه برای کاهش هزینه‌ی خدمات برای مردم و بسیاری دیگر تنها بخشی از مطالبات دانشجویان مشاوره و روانشناسی ایران است که موجب کاهش رغبت دانشجویان نسبت به وضعیت موجود گردید.


دبیر انجمن علمی مشاوره همچنین به اهداف ایجاد این کمپین اشاره کرد و گفت: قاطعانه عرض می‌کنم که انتخابات امسال مهم‌ترین انتخابات تمامی دوره‌های انتخابات سازمان خواهد بود.


امین تجن جاری تاکید کرد: هدف ما ایجاد کمپینی مستقل، قانونی و منطقی است که بتواند به عنوان جریان دانشجویی که بدنه‌ی اصلی و قوه‌ی محرک مشاوره و روانشناسی است، در جهت شناسایی و معرفی کاندیداهای ذی صلاح به افراد واجد شرایط برای رای دادن و درقبال آن تشکیل گروهی قوی از اساتید دغدغه‌مند و عالم که به بتوانند بدون هیچ‌گونه مصلحت‌اندیشی منفعلانه از حقوق حقه‌ی مشاوران و روانشناسان دفاع کنند.


وی ادامه داد: پس از زمزمه‌های حذف مقطع کارشناسی رشته‌ی مشاوره بسیاری از اساتید دلسوز این رشته بالاخص گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی که خوشبختانه کاندید هم شدند، اقدام به ارائه استدلالاتی کردند که این امر چگونه می تواند ضربه‌ی مهلک به بدنه‌ی رشته‌ی اخلاقی مشاوره وارد کند ولی آن چیز که ما را به تعجب وا داشت برخورد منفعلانه‌ی برخی و از آن بدتر موافقت برخی اساتید در دانشگاه‌های مختلف بود.


دبیر انجمن علمی مشاوره خاطر نشان کرد: ما خواهان آن هستیم که اساتیدی وارد سازمان نظام مشاوره و روانشناسی ایران بشوند که نه تنها در حرف بلکه در عمل ارادت خود را به مشاوره و دانشجویان این رشته نشان داده اند.


او در ادامه گفت: ان شالله پس از بررسی، لیست نهایی را که متشکل از این اساتید مشاوره و روانشناسی  هست در فضای مجازی عرضه خواهیم کرد.


تجن جاری همچنین به نقش تاثیرگذار دانشجویان در انتخابات سازمان اشاره کرد و گفت: بنده به عنوان دانشجویی که منتخب دانشجویان مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی هستم، اعلام می‌دارم که در انتخابات پیش رو دانشجویان اساسی‌ترین نقش را در نتیجه‌ی انتخابات دارند.


وی اظهار داشت: با وجود آنکه تنها کسانی که دارای شماره‌ی نظام هستند (کارشناسی ارشد و بالاتر) می توانند در انتخابات شرکت کنند ولی دانشجویان چون روحیه‌ی انتقادی و منطقی دارند می‌‌توانند در جهت معرفی کاندیدا‌های شاخص اقدام کنند.


دبیر انجمن علمی مشاوره تصریح کرد: تمامی دانشجویان مشاوره و روانشناسی سراسر ایران می‌توانند به کمپین ما بپیوندند چون کمپین ما یک کمپین ملی در سطح دانشجویی است.


امین تجن جاری در انتها خاطر نشان کرد: شعار ما،  آری به افراد باصلاحیت است. هم عضوگیری و هم سیاست‌گذاری‌های کمپین در فضای مجازی انجام خواهد شد تا راه‌های ورود دانشجویان از نقاط مختلف ایران فراهم گردد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار