۰۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۶۵۸۹

با حضور دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و معاونین و مدیران دانشگاه، جلسه تودیع و معارفه رئیس پردیس خودگردان این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش عطنا، دکتر حسین سلیمی ضمن تشکر از آقای ملکی به خاطر زحمات‌شان و دکتر ضرغام بروجنی به دلیل پذیرش این سمت، گفت: جایگزینی‌ها و تغییرها طبیعت کار اجرایی است و همیشه اتفاق می‌افتد.


وی افزود: برگزاری جلسات تودیع و معارفه نشانگر این است که این تغییر و تحولات هیچ تغییری در جایگاه افراد ایجاد نمی‌کند و جَو فعلی؛ دوستانه، پر امید و با‌محبت باقی می‌ماند.


Moarefe-Pardise_Do_01


سلیمی در ادامه اظهار داشت: تأسیس پردیس خودگردان و درآمدی که برای دانشگاه ایجاد کرده ‌است، کار مفیدی بود. در ابتدا مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که منجر به شکایت قضایی علیه دانشگاه شده و فشارهای اجتماعی زیادی را بر دانشگاه تحمیل کرد.


وی در همین رابطه تصریح کرد: بعضی رشته‌ها مجوز قانونی نداشت و برخی افراد هم به گونه‌های متفاوت وارد پردیس دانشگاه می‌شدند و واقعا فشارهایی که به پردیس خودگران وارد می‌شد با سایر بخش‌های دانشگاه برابری می‌کرد. علاوه بر این موارد یک بُعد دور‌افتادگی بر پردیس حاکم بود که تأثیر منفی بر روند کار می‌گذاشت.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: با حضور دکتر ملکی نگاه برنامه محور شکل گرفت و با توان مدیریتی و صبر ایشان، به تدریج مسائل پردیس کمتر شد و تقریباً در سال گذشته مشکلی در این زمینه به گوش نرسید. اگر هم مشکلی بود در درون مجموعه حل و فصل می‌شد که این خود نشانگر توان بالای مدیریتی دکتر ملکی است.


Moarefe-Pardise_Do_014


سلیمی گفت: همکاران معاونت عمرانی هم بسیار تلاش کردند تا ساختمان پردیس آماده بهره‌برداری شد و فکر می‌کنم در سایر دانشگاه‌های شهر تهران هیچ دانشگاهی امکانات پردیس دانشگاه ما را ندارد.


سیلمی با اشاره به اینکه اساسنامه پردیس خودگردان توسط هیئت امنای دانشگاه شکل گرفت و چارت آن، مشخص و پست‌های سازمانی تعریف شد، افزود: برنامه‌ریزی‌ها معین شده و تمام رشته‌ها مجوز دارند و براساس قانون به کار خود ادامه می‌دهند.


وی در خصوص وظایف پردیس خودگردان دانشگاه اظهار داشت: پردیس  فقط فضای تحصیلات تکمیلی خودگردان نیست و باید در این مجموعه شرایطی به وجود بیاید که حتی اگر روزی آموزش عالی کشور به این سمت رفت که دانشگاه‌ها تحصیلات تکمیلی خودگردان نداشته باشند، پردیس خودگردان دانشگاه علامه معنا‌دار باشد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه تاکید کرد: مرکز تخصصی که از ارکان دانشگاه بود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است تمام دانشجویان دانشگاه، مدرک مهارتی خود را در آن دریافت کنند.


وی با بیان اینکه این کار با همکاری معاونت فرهنگی بخاطر سابقه خوب در این زمینه و مرکز تخصصی آزاد صورت می‌گیرد، گفت: این امکان وجود دارد که با پیگیری‌های معاونت آموزشی در کنکور سراسری اعلام شود که دانشجویان علاوه بر مدرک تحصیلی، مدرک مهارتی هم کسب می‌کنند.


سلیمی آموزش‌های بین‌الملل را تنها موقعیتی دانست که می‌توان با دانشگاه‌های خارج از کشور همکاری مشترک داشت تا دانشجویان نصف دوره تحصیل را در داخل و نصف دیگر را در خارج از کشور بگذرانند.


وی افزود: با تفاهم‌نامه‌هایی که با کشورهای دیگر داریم، می‌توانیم به سرعت این دوره‌های مشترک را تا سال آینده راه اندازی کنیم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در همین رابطه گفت: اگر کار به خوبی پیش برود دانشجویانی که با هزینه‌های سنگین در خارج از کشور به تحصیل ادامه می‌دهند می‌توانند در پردیس با مدرک مشترک داخلی و خارجی به تحصیل ادامه دهند و از این طریق بخش بین الملل این مجموعه هم شکل می‌گیرد.


وی در خصوص آموزش های مجازی بیان داشت: اگر توان خود را برای اجرای آموزش مجازی نشان دهیم، می‌توانیم مجوزهای لازم را در این زمینه کسب کنیم.


سلیمی با بیان اینکه زیرساخت‌ها در دوره‌ دکتر ملکی صورت گرفت، گفت: مأموریت اصلی آموزش مجازی، طبق ابلاغ وزارت علوم،  به دانشگاه پیام نور محول شده است، اما 13 دانشگاه برتر منعی برای ورود به این حوزه ندارند.


وی در خصوص اهمیت پردیس خودگردان در دانشگاه اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده که دیگر پردیس را تنها به عنوان منبع درآمد دانشگاه نگاه نکنیم. عده‌ای داوطلب تحصیلات تکمیلی در کشور وجود دارند که بنا به دلایلی نمی‌توانند با کنکور به دانشگاه ورود پیدا کنند و این پردیس، باید ظرفیت اضافه‌ای را بوجود آورد تا این افراد دوره تحصیلی خود را بگذرانند که این مهم در دانشکده‌ها قابل اجرا نیست.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی افزود: نام دانشگاه علامه و ظرفیت عمومی آن می‌تواند با کمک پردیس خودگردان زمینه‌ تحصیل این افراد که دارای مشکل هستند را فراهم کند.


وی گفت: دانشگاه علامه از جمله دانشگاه‌هایی است که مخالف ادغام پردیس خودگردان با فضای آموزشی دانشگاه است. این کار مانع از مدرک‌فروشی شده و با عنوان پردیس و استانداردهای بالا و بدون دخالت دادن باند‌بازی و از این دست مسائل، خدمت را به متقاضیان ارائه می‌دهد.


Moarefe-Pardise_Do_015


سلیمی در این جلسه ضمن تقدیر از دکتر حسن ملکی رئیس سابق پردیس خودگران دانشگاه که هم اکنون مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را برعهده دارد، دکتر حمید ضرغام بروجنی را به عنوان رئیس جدید پردیس خودگردان معرفی کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار