۰۸ تير ۱۳۹۵ ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۲۵۶۵
vazir behdasht

وزیر بهداشت گفت: چطور ممکن است شخصی در رشته روانشناسی مدرک بگیرد و بدون این که چند مریض دیده باشد و در موقعیت آموزشی مطلوب حضور داشته باشد، کار روانکاوی انجام دهد.


دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار عطنا درباره وضعیت رشته روان‌شناسی بالینی عنوان کرد: خواهش من این است که همه به این نکته توجه کنند که یک اشکال در آموزش عالی وجود دارد و آن دخالت‌های دو وزارت‌خانه در کار هم‌دیگر است.


وی افزود: وزارت بهداشت، اقتصاد سلامت تربیت می‌کند، تجهیزات پزشکی، کتابداری و حتی معارف اسلامی راه‌اندازی کرده است که خواستگاهش در وزارت علوم است. اگر بنا بر، این است که رشته‌‌ی اقتصاد سلامت تربیت کنیم، دانشکده های اقتصاد می‌توانند عهده‌دار مستقیم مسئولیت باشند.


هاشمی با اشاره به دخالت‌های نابجای وزارت علوم در امر سلامت اظهار داشت: جایگاه مطب‌داری، کودک‌یاری و روان‌شناسی بالینی، و بسیاری رشته‌های دیگر، در وزارت بهداشت است. که برای جلوگیری از ایجاد حساسیت نام‌شان را مطرح نمی‌کنم.


وی افزود: در رشته روان‌شناسی که شاید بالغ بر 50 گرایش است، چهار گرایش آن، مستقیم به حوزه سلامت مربوط می‌شود. قانوناً و طبق دستوری که مقام معظم رهبری در قالب سیاست‌های کلی نظام سلامت که تولیت با وزارت بهداشت است داده‌اند، باید این رشته‌ها با مجوز وزارت بهداشت باشد.


 



مسئولیت روان‌شناسی بالینی با وزرات بهداشت است / شلوغ‌کاری فایده ندارد


vazire behdasht (2)

وزیر بهداشت با بیان این نکته که اگر به این مسأله توجه نکنیم سلامت مردم به خطر خواهد، افتاد تصریح کرد: چطور ممکن است شخصی در رشته روان‌شناسی مدرک بگیرد و بدون این که چند مریض دیده باشد و در موقعیت آموزشی مطلوب حضور داشته باشد، کار روانکاوی انجام دهد.


وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی با خلاف‌گویی مسیر را منحرف می‌کنند. با این حال تصمیم‌گیرنده شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون است. آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند و اگر که کار تولیت یکپارچه باشد ما خوشحالیم و اگر قرار شد همین اوضا نابسامان ادامه پیدا کند، باید خودشان در درگاه خداوند پاسخگو باشند و مسئولیت سلامت مردم برعهده آن‌هاست.


هاشمی تاکید کرد: با شلوغ‌کاری، جنجال و فضاسازی کار به جایی نمی‌رسد. مهم عقل، تجربه بین‌المللی و قانون است و تا این‌ها وجود دارد نیاز به شلوغ‌کاری کردن نیست.


وزیر بهداشت با اشاره به این‌ که بیش از 45 رشته روان‌شناسی اصلاً در حوزه فعالیت وزارت بهداشت نیست عنوان کرد: ما به هیچ وجه حق دخالت در این 45 رشته را نداریم.


وی خاطرنشان کرد: من شک ندارم که اگر روان‌شناسی بالینی، کودک و نوجوان در حوزه سلامت تعریف شوند به حق، کمک بیشتری می‌شود. مشکلات سلامت روان در کشورمان کم نیست. این را یک کار تیمی می‌دانم و کار روان‌پزشکان بدون حضور روانشناسان کامل نخواهد بود و برعکس.



متشکرم که فیش حقوقم را منتشر کردند!


vazire behdasht (1)

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار عطنا مبنی بر انتشار فیش حقوقی خود در رسانه‌ها و تاثیر این کار در اعتماد سازی مسئولین بین مردم، تصریح کرد: من این کار را نکردم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران فیش حقوق من را منتشر کرد و به‌خاطر این کار از او تشکر می‌کنم.


وی افزود: شفافیت، ایده‌آل است. ما انقلاب کردیم که همه چیز شفاف باشد. بگوییم از کجا آورده‌ایم، مال حرام در زندگی، سوء‌استفاده، فساد، ویژه‌خواری نباید باشد و شفافیت، برای پیشگیری از این اتفاقات ناگوار است.


هاشمی با اشاره به این که افشاگری جز دستورات دین ما نیست عنوان کرد: خداوند متعال ستارالعیوب است. این به معنای نادیده گرفتن خلافکاری‌ها نیست. دولت، مجلس و قوه قضائیه حتما باید پاسخگوی تصمیمات خلاف باشد. اما از بین فیش‌هایی که زده شد، اگر ما حتی یک کدام را هم نتوانیم ثابت کنیم که فساد و دزدی بوده است، در پیشگاه خداوند و خانوادهایشان مسئولیم.


وی با بیان این که انقلاب کردیم تا مسائلی از این دست در کشور نباشد، افزود: با افشاگری مخالفم اما شفاف‌سازی را کاملا درست می‌دانم. اگر ما امروز کشورمان به این جا رسیده که از لحاظ فساد اداری در رتبه نامطلوبی در دنیا قرار داریم، بخاطر این است که شفافیت وجود نداشته است.


وزیر بهداشت با اشاره به این نکته که افشاگری را با شفاف‌سازی یکی ندانیم مطرح کرد: من یک دست نوشته‌ای به عنوان درد دل نوشتم. برداشت برخی‌ها که نمی‌خواستند حقیقت را ببینند این بود که من مخالف این هستم که از کسی بپرسید که از کجا آورده یا کسانی که ویژه‌خوار هستند یا از موقعیت شغلی‌شان سوء استفاده می‌کنند، با تبعیض و تعریف حقوق نامربوط که واقعا حق‌شان نیست، برخورد شود.


 



هنوز همان فرزندان انقلاب هستیم؛ معترض و مطالبه‌گر


behdasht

هاشمی ادامه داد: ما همان فرزندان انقلاب هستیم و واقعا معترض و مطالبه‌گریم که چرا سرنوشت انقلاب به این‌جا رسید که فسادهای چند صد میلیاردی از درون آن بیرون می‌آید.


وی با اشاره به این که با رفتار غیراسلامی مخالفم، خاطرنشان کرد: معتقدم کشوری که قانون دارد و می‌توان برای حل مشکل به آن رجوع کرد، نباید در آن رفتاری نشان ‌دهیم که واقعا جزء دین، آئین و مرام بزرگان انقلاب ما نبوده و نیست.


هاشمی اظهار داشت: فکر می‌کنم اگر حقی از کسی ضایع شود خیلی سخت است برای جمهوری اسلامی که بخواهد آن را جبران کند. خدا حفظ کند آن بنده خدایی را که فیش حقوقی من را منتشر کرد. من تصریح می‌کنم دریافتی من از دولت جمهوری اسلامی همان چیزی است که اعلام کردم و حاشیه و کارانه و... هم ندارم.


وزیر بهداشت یادآور شد: انشاالله که این پرونده مانند پرونده‌های دیگر نشود و داغی بر دل مردم نماند و به سرانجام برسد و با عقلانیت تدبیر شود که همان شفافیتی که مردم می‌خواهند به وجود ‌آید و از اتفاقات این‌چنینی پیشگیری شود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی بد است که در امریکا رئیس جمهور و همه ارکان حکومت میزان حقوق‌شان را در تلویزیون اعلام کنند اما ما پرده‌پوشی کنیم. اگر هست باید برای همه باشد و ابزار سیاسی هم نباشد.


لازم به ذکر است وزیر بهداشت شب گذشته با حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و غرفه دانشگاه علامه، ضمن بازدید از فعالیت های این دانشگاه با دانشجویان به گفت‌وگو پرداخت.


پیش از وزیر بهداشت نیز، دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های دانشجویان دانشگاه علامه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار