۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۸
کد خبر: ۴۱۶۴۶
namayeshgah-ghoran-32

namayeshgah ghoran (32)


حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با عطنا درباره برنامه‌های وزارت ارشاد برای توسعه موسسات قرآنی عنوان کرد: برنامه‌های ما در تقویت و تخصصی کردن موسسات قرآنی تنظیم شده است و همه این موسسات تقریبا یک کار انجام می‌دهند و به دنبال این هستیم که هر موسسه بخشی را انتخاب و به‌صورت تخصصی به فعالیت خود ادامه دهد.


محتشمی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های موسسات قرآنی تصریح کرد: با آموزش دادن و تقویت کادر و مدیران می‌توانیم به برنامه خود که رفتن به سمت فهم قرآن است نزدیک شویم.


وی افزود: همه موسسات از حمایت‌های وزارت ارشاد برخوردارند ولی موسساتی که در فهم، تفسیر و تدبر در قرآن فعالیت می‌کنند مسلما از حمایت بیشتری برخوردارند. دو هزار موسسه قرآنی در کشور فعالیت دارند که ما باید تخصصی‌تر نگاه کنیم تا بهتر به اهداف نزدیک شویم.


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار عطنا مبنی بر تاثیر دانشگاهیان بر فهم و تدبر قرآن اظهار داشت: تفاهم نامه‌هایی را با دانشگاه های مختلف امضا کرده‌ایم و تلاشمان این است که با دانشگاه‌های بیشتری تفاهم کنیم تا بخش دانشگاهی هم تقویت شود. قرآن باید به دانشگاه‌ها ورود پیدا کند.


وی درباره کیفیت غرفه‌هایی بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن افزود: به نظر من کیفیت غرفه‌های دانشگاهی نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است. طی بازدیدی که از غرفه‌های دانشگاهی داشته‌ام، غرفه دانشگاه علامه از پویایی و نشاط دانشجویی خوبی برخوردار است و کیفیت فعالیت‌ها مناسب بوده و یکی از بهترین غرفه های بخش دانشگاهی را دانشگاه علامه دارد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار