۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۱۵۶۱
ahmadi

Vahid Ahmadiدر مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور، گفت: سیاست علمی کشور جزء وظایف ذاتی مرکز تحقیقات است و وزارت علوم به طور کلی نیاز به مرکزی دارد که امور کارشناسی علمی را انجام دهد یعنی این مرکز باید برای برنامه ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی، علم سنجی و تعیین شاخص‌‌های علم و فناوری به دبیرخانه شورای عتف کمک کند.


به گزارش عطنا و به نقل از خبرگزاری فارس، وی با بیان اینکه وزارت علوم باید مرکز سیاست‌های علمی کشور را تقویت کند، اظهارداشت: از زمانی که این مرکز تبدیل به یک مرکز تحقیقاتی شد نیاز به جذب اعضای هیأت علمی داشت و این سبب می‌شود که این مرکز نتواند به عنوان مغز متفکر وزارت علوم عمل کند و اعضای هیات علمی نیز برای ارتقای خود مشکل دارند که به همین دلیل وزارت علوم اعلام کرده است این مرکز و مراکز این چنینی جذب هیات علمی نداشته باشند که این مسئله نیز سبب بروز چالش‌هایی می‌شود که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.


احمدی ادامه داد: هنوز در ارائه گزارش ها مداوم از توسعه علمی کشور و اقتصاد مقاومتی مشکل داریم چرا که تاکنون از ظرفیت‌های شورای عتف به خوبی استفاده نمی‌شد ولی در 2 سال اخیر تلاش کردیم تا از این ظرفیت‌ها بهتر بهره گیری کنیم.


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به چالش‌های دبیرخانه شورای عتف گفت: چالش‌های دبیرخانه شورای عتف مسائلی مانند عدم ردیف بودجه مستقل و کمبود نیروی انسانی که آئین نامه شرح تفصیلی شورا را در دستور کار قرار داده و مصوب کردیم.


وی اضافه کرد: همچنین دبیرخانه جایگاه مستقلی نداشت که این امر هم ساماندهی شد.


احمدی با اشاره به حذف ردیف بودجه طرح‌های کلان ملی اظهار داشت: در حال پیگیری حذف ردیف بودجه طرح‌های کلان ملی هستیم تا این طرح‌ها را هم ساماندهی کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار