۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۱۵۴
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید از آقای جاسبی تشکر کنم که املاک و ثروت زیادی را برای این دانشگاه فراهم کردند.

به گزارش عطنا، حمید میرزاده در همایش معاونان عمرانی دانشگاه آزاد با اشاره به فعالیت های عمرانی صورت گرفته در دانشگاه آزاد گفت: حوزه عمرانی در دانشگاه آزاد از مهرماه ۱۳۹۲ تا امروز جزء حوزه های موفقی بوده که پیش از آن ۱.۷ متر مربع دارای ساختمان هایی با کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت بوده که اکثر آنها به دلایل مختلف نیمه کاره رها شده بودند.

768080

وی افزود: دانشگاه آزاد در سال ۱۳۹۱ تنها سه درصد افزایش شهریه داشت در حالی که تورم کشور ۲۰ تا ۳۰ درصد بود و دانشگاه هر چه درآمد داشت، صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شد. به همین جهت طرح های عمرانی زمین مانده بود و بسیاری از پیمانکاران علیه دانشگاه شکایت کرده بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد در این چند سال با ۲۰ چالش اساسی روبرو بود که بخشی از این چالش‌ها رفع شده اما برخی از آنها هنوز وجود دارند که یکی از این حوزه ها، حوزه عمرانی بود که توانستیم با همکاری معاون عمرانی دانشگاه آزاد بخش بسیاری از این مشکلات را حل کنیم و امروز اغلب طرح‌‌‌های عمرانی این دانشگاه پیشرفت بالایی دارند به طوریکه تا پایان امسال حدود یک‌میلیون متر مکعب از عدد ۱.۷ متر مربع افتتاح و فعال خواهد شد و بقیه این پروژه ها به سال ۱۳۹۴ منتقل می شود.

میرزاده با اشاره به جابجایی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در تهران گفت: دانشگاه آزاد تهران مرکز، تهران شرق، تهران جنوب، تهران غرب و تهران شمال و دندانپزشکی دانشگاه آزاد به طور کلی به ۷ پردیس که جای آنها مشخص شده منتقل می شوند. چراکه این دانشگاه ها دارای ساختمان های متعدد و پراکنده هستند. مجموعا ۴۰۰ هزار متر مربع برای تجمیع واحدهای تهران در یک طرح ۴ تا ۵ ساله در نظر گرفته شده است. باید از آقای جاسبی تشکر کنم که املاک و ثروت زیادی را برای این دانشگاه فراهم کردند.

رئیس دانشگاه آزاد در خصوص بودجه ۹۴ دانشگاه آزاد تصریح کرد: بودجه ۹۴ این دانشگاه تا ششم اسفند ماه به هیات امنای مرکزی تقدیم می شود و در سال آینده یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی و تجهیزاتی داریم که هزینه های جابجایی ۹۰ درصد و هزینه های سرمایه ای ۲۶.۵ درصد است. باید ۱۷ درصد بیشتر هزینه کنیم.

میرزاده اضافه کرد: این ۱۷ درصد بودجه ای بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان است که یا باید اموال دانشگاه را بفروشیم یا باید وام بگیریم. در حال حاضر حدود ۷۵۰ میلیارد تومان از هیات امنای مرکزی برای هزینه های عمرانی مجوز گرفته ایم و ممکن است ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر هم تقاضا کنیم، اما دوستان معتقدند که بجای فروش اموال برای تامین هزینه ها وام بگیریم که سود این وام ۱۲ درصد است.

وی افزود: یک هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان طرح عمرانی و تجهیزاتی در دانشگاه آزاد داریم که امیدواریم طرح‌های عمرانی که حدود ۷۰۰ هزار متر مربع از آن باقی مانده تا چند سال آینده تکمیل شود، در دانشگاه آزاد ظرف ۳۲ سال گذشته کارهای عمرانی زیادی صورت گرفته که حدود ۱۰ میلیون متر مربع فضای مسقف و چیزی حدود ۱۰ میلیون متر مربع فضای باز داریم که جمعا ۲۰ میلیون متر مربع فضای فعلی دانشگاه آزاد است که از پول مردم به آموزش عالی اضافه شده و در حال حاضر وضعیت دانشگاه آزاد دو الی سه متر مربع از سرانه دانشگاههای دولتی ها بیشتر است و به دلیل کمبود بودجه در شروع پروژه های جدید سختگیری بیشتری خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: در بودجه سال ۱۳۹۴ باید ۱۷ درصد بیشتر هزینه کنیم و همانطور که گفتم یا باید اموال دانشگاه را بفروشیم یا باید وام بگیریم و امیدوارم دانشگاه آزاد ساختمان های زیبا با معماری ایرانی- اسلامی داشته باشد.

میرزاده با اشاره به دو برنامه مهم دانشگاه آزاد گفت: بنا داریم که در مرکز هر استان یک شهرک پژوهشی، علمی، فناوری، خدماتی و تجاری ایجاد کنیم؛ چراکه دانشگاه باید علم را به ثروت تبدیل کند و دانشگاه های بزرگ دنیا ۷۵ درصد بودجه خود را از بخش خدمات تامین می کنند و تنها ۲۵ درصد متکی به شهریه هستند، در حالی که دانشگاه آزاد در ۳۲ سال گذشته ۹۹ درصد هزینه های خود را از شهریه ها تامین کرده، لذا باید به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان اظهار داشت: در سال ۹۴ طرح سامانه آزمایشگاه های همکارآزاد (ساها) را در دستور کار داریم؛ چراکه نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه و ۴۵۰ کارگاه داریم که باید همه اینها با هم لینک شوند و هم افزایی ایجاد کنند و نتیجه آن طرح ساها خواهد بود که موظف است به همه اساتید و دانشجویان خدمات ارائه کند که اجرای این طرح همکاری واحدهای عمرانی را می طلبد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار