۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۱۵۲۶

جديدترين مقادير ضریب تاثیر (Impact Factor) مجلات ISI ایرانی گروه علوم پزشکی مربوط به سال ۲۰۱۵ ميلادی به تازگی توسط موسسه Thomson Reuters (ISI) منتشر شد.


به گزارش عطنا و به نقل از مهر، دکتر پیام کبیری رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت اعلام این خبر افزود: شاخص ضريب تاثير يا همان (IF) Impact Factor برای اولين بار در سال ۱۹۹۵ توسط گارفيلد بنيان‌گذار موسسه ISI برای ارزيابی نشريات تعريف شد.


وی افزود: اين شاخص به صورت ميانگين تعداد ارجاعات انجام شده به مقالات منتشرشده در يك مجله علمی در طول يک دوره زمانی معين‌ دوساله تعريف‌ شده ‌است که برای ويرايش ۲۰۱۵ آن، در واقع تعداد استنادات ۲۰۱۵ هر مجله به تعداد مقالات منتشرشده قابل استناد آن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ تقسيم شده است.


کبیری گفت: اين شاخص که در فارسی «ضريب تاثير» ترجمه شده است، فقط درمورد نشريات نمايه‌شده در بانک اطلاعاتی Web of Science و توسط موسسه ISI در ماه ژوئن و يا ژولای هرسال محاسبه و منتشر می‌شود.


رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، اظهار داشت: در ميان مجلات علوم پزشکی کشور در وزارت بهداشت، ۲۰ مجله دارای شاخص (IF) Impact Factor (ضريب تاثير) از ۲.۲۸۰  تا ۰.۳۲۲  هستند.


وی گفت: بيشترين مقدار IF مربوط به مجله Iranian Journal of Environmental Health Science & Engineering  با عدد ۲.۲۸۰ بوده و دو مجله Hepatitis Monthly و Daru رتبه‌های دوم و سوم مجلات علوم پزشکی کشور براساسIF  هستند.


اطلاعات مقايسه‌ای و تحليلی اين مجلات به شرح جدول زير است:


Impact Factor (2) Impact Factor (1)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار