۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۱۵۲۱

karname rooznamenaegari


پوریا عالمی از مسئولان برگزاری کارگاه «کارنامه روزنامه‌نگاری» در گفتگو با عطنا اظهار داشت: این دوره یک همکاری مشترک بین روزنامه شرق و دانشکده علوم ارتباطات است که به صورت دوره‌های مستر کلاس و کارگاه برگزار می‌شود.


او در ادامه خاطر نشان کرد: این دوره‌ها کاملا تخصصی است که با عنوان «کارنامه روزنامه‌نگاری» برگزار می‌شود و همه مدرسان آن سردبیر هستند و یک کارنامه طولانی در سردبیری نشریات دارند و در حال حاضر نیز سردبیر یک روزنامه مهم هستند.


وی درخصوص علت برگزاری این دوره در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه افزود: علت انتخاب دانشکده اقتصاد به عنوان محل برگزاری این کارگاه این است که این دانشکده در مرکز شهر قرار دارد و مسیر دسترسی به دانشکده ارتباطات برای شرکت کنندگان در این دوره یک روزه دشوار است.


عالمی گفت: ما در محیط دانشگاه تعدادی اساتید برجسته و دانشمند مسلط به حوزه ارتباطات داریم و در مطبوعات نیز افرادی وجود دارند که بسیار مجرب و استخوان خورد کرده هستند. اتفاقی که در مسیر روزنامه‌نگاری افتاده این است که به نظر می‌رسد فاصله‌ای میان جریان آکادمیک دانشگاهی و جریان واقعی مطبوعات بوجود آمده است.


مسئول این کارگاه ادامه داد: این دوره‌ها تلاش می‌کند که این خلا را پر کند. در واقع نتیجه این دوره‌ها این است که افراد مجرب با حضور در فضای دانشگاه و برگزاری این دوره‌ها می توانند به تولید علم منجر بشوند.


وی همچنین تاکید کرد: در کنار این دوره‌ها می‌توان نشست‌هایی برگزار کرد که با حضور اساتید برجسته آکادمیک و همچنین افرادی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، برگزار شود و درنتیجه کار عملی که در مطبوعات اتفاق میافتد از نظر تئوریک و عملی دوام بیشتری پیدا می‌کند و اتفاقی هم که از نظر نظری و علمی در دانشگاه می‌افتد، شاید واقعی‌تر بشود و خروجی های آن نزدیک به چیزی بشود که در جریان مطبوعاتی کشور مورد نیاز است.


او افزود: این دوره‌ها به طور مستقل برگزار می شود و کسانی که در این دوره‌ها شرکت می کنند از تنها مزیتی که برخوردار می شوند، این است که ممکن است این دوره‌ها هیچوقت برگزار نشود و دوره‌های 8 جلسه‌ای که در پاییز برگزار می شوند نیز شاید با مدرسان دیگر برگزار بشود.


عالمی در انتها خاطر نشان کرد: این اتفاق که فردی تجربیات و کارنامه خود را ارائه بدهد اتفاقی نیست که ماهی یک بار برگزار بشود و اصولا جمع شدن این تعداد سردبیر کار ساده‌ای نیست و به بیانی یک جشنواره مطبوعات در حال برگزاری است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار