۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۱۴۴۳

مقاله دکتر ابراهیم حاجی‌دولو عضو هیات‌ علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در مجله "International Journal of Multiphase Flow" در لیست 25 مقاله برتر دانلود شده پایگاه بین‌المللی الزویر قرار گرفت.


به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در این‌ باره اظهار کرد: این مقاله در مجله معتبر جریان چندفاز با ضریب تأثیر 2.421 که جزو مجلات چارک اول Q1 مهندسی مکانیک سیالات قرار دارد، چاپ‌ شده و در مدت کمی در لیست مقالات برتر دانلود شده قرار گرفته است. این پژوهش بخشی از کار پایان‌نامه فرهاد رئیس‌زاده از دانشجویان دوره دکترای مهندسی مکانیک دانشگاه با عنوان ”تأثیر دوران لوله بر جریان دو فاز آب و هوا رو به پایین” است.


وی افزود: در این مقاله برای اولین‌بار در سطح دنیا نظریات و یافته‌های جدیدی در رابطه با رفتار سیالات حفاری در هنگام جریان در درون لوله حفاری دورانی و الگوهای جریان جدیدی برای رفتار سیال در حفاری زیرتعادلی ارائه‌ شده است.


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: اساتید مشاور این پایان‌نامه دکتر مرتضی بهبهانی‌نژاد از اعضای هیأت‌ علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه و دکتر پدرام حنفی‌زاده از استادان گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تهران هستند.


حاجی‌دولو تأکید کرد: این پژوهش با حمایت مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری انجام ‌شد و نشان می‌دهد که در صورت همکاری بین دانشگاه‌های منطقه و شرکت‌های صنعتی بزرگ می‌توان کارهای بسیار مهمی را در سطح بین‌المللی ارائه کرد.


وی خواستار گسترش همکاری‌های صنعت و دانشگاه‌های استان برای حل مشکلات و نیازهای تخصصی و علمی استان شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار