۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۳۰
کد خبر: ۴۰۴۹۳

در پی سفرکاری «انسیه خزعلی» رئیس دانشگاه «الزهرا» به قرقیزستان، وی از اختصاص ۱۰ سهمیه این دانشگاه به دانشجویان قرقیزی خبر داد.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، «انسیه خزعلی» رئیس دانشگاه «الزهرا» در سفرکاری خود در قرقیزستان ضمن بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس در پایتخت این کشور راجع به فرصت‌های همکاری بین ایران و قرقیزستان و همچنین تخصیص 10 سهمیه از دانشگاه الزهرا به دانشجویان این کشور خبر داد.


وی اظهار داشت: به دلیل اشتراکات در بسیاری از مسائل فرهنگی ایران و قرقیزستان فرصت‌های زیادی برای توسعه روابط بین 2 کشور به خصوص در میان زنان وجود دارد و همینطور که مشاهده کردیم بسیاری از دانشجویان قرقیزستان دخترها هستند ضمن آنکه این روند را در ایران نیز شاهدیم و امیدواریم که با وجود چنین عواملی در آینده بتوانیم تبادلات فرهنگی و علمی خوبی داشته باشیم.


خزعلی ادامه داد: در پی بازدیدها و کنفرانس‌ها، پیشنهادات خوبی مربوط به تبادلات اساتید و دانشجویان مطرح شد که طبعا زنان قرقیزستان در ایران مورد استقبال قرار خواهند گرفت و در این راستا دانشگاه الزهرا برای دختران قرقیزی ده سهمیه اختصاص می‌دهد و در صورت ضرورت نیز این تعداد افزایش خواهد یافت.


رئیس دانشگاه الزهرا با توجه به مرور نتایج کنفراس‌ها در مورد حقوق زنان گفت: سخنرانان کنفراس به ویژه زنان و به خصوص افراد سفر کرده به ایران، مطالعات مؤثری را در اختیار مخاطب این کشور قرار دادند و در حقیقت نگاه واقع‌بینانه‌ای را در مورد ایران داشتند و تبلیغات منفی که درباره کشورمان توسط رسانه‌های جهانی در این کشور پخش می‌شوند را این بازدیدهای مستقیم نمایندگان کشورهایی مانند قرقیزستان باطل می‌کند.


وی افزود: افزایش دوره‌های کوتاه‌مدت و برنامه‌های تحصیلی برای دانشجویان و اساتید نیز از اقدامات مؤثر در روبط 2 کشور خواهد بود.


خزعلی با اشاره به نقش رسانه‌ها در مقاومت بخشیدن به روابط بین کشورها اظهار داشت: رسانه‌ها به هر حال خدمات خوبی را جهت ایجاد وحدت به کارکنان حوزه‌های مختلف و هماهنگی آنها بر عهده دارند و اگر رسانه‌ توانست به خوبی و به صورت صحیح فرهنگ یک کشور را به مخاطب کشور دیگر منتقل کند نقش کلیدی را در ارتباطات دولت‌ها بازی خواهد کرد.


وی عنوان کرد: به عنوان مثال دانشگاه الزهرا برای زنان مسلمان هدایایی را در نظر گرفته است که می‌تواند به بهترین تحقیقات، اختراع و یا نوآوری زنان دانشمند تعلق بگیرد و این اقدام از یک طرف سطح علمی دانشگاه‌های ایران را مشخص می‌کند و از سوی دیگر بانوان موفق در رده‌های علمی مختلف این منطقه در ایران شناخته می‌شوند و این مهم نیز از وظایف خبرگزاری‌ها بوده و هست.


رئیس دانشگاه الزهرا به دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، از این کشور بازدید کرده و طی چهار روز در کنفرایس‌هایی از جمله کنفراس «نقش زنان در تایخ اسلام» در دانشگاه ملی «آرابایف» و میزگرد امام خمینی (ره) در دانشگاه اسلاویانسکی قرقیزی- روسی شرکت داشته و قرار است روز آینده نیز با مقامات دانشگاه آرابایف توافقنامه همکاری امضا کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار