۰۵ خرداد ۱۳۹۵ ۰۰:۴۲
کد خبر: ۳۹۱۲۷
malki (6)

malki (3)


دکتر ملکی در مصاحبه با خبرنگار عطنا درباره رویکرد معاونت فرهنگی دانشگاه به خانه‌های دانشجویی گفت: هدف ما این است که خانه‌های دانشجویی را به کانون‌های فرهنگی تربیتی تبدیل کنیم. به این معنی که دانشجو در خوابگاه، علاوه بر آسایش و راحتی که باید احساس کند، از بُعد فرهنگی و تربیتی هم دریافت‌هایی داشته باشند و باعث رشد فردی، اجتماعی و فرهنگی آنها بشود.
وی درباره برنامه‌های معاونت فرهنگی در هفته‌ خوابگاه‌ها افزود: ما این هفته را فرصت مناسبی تلقی کردیم تا با اجرای برنامه متنوع فرهنگی، هنری، معنوی و تفریحی قدمی برای رسیدن به این مقصود برداریم. در طول این هفته چند اقدام صورت گرفت؛ از جمله برگزاری مسابقات قرآن و اذان برای اولین بار در خانه‌های دانشجویی که بخش اذان مختص به برادران بود و تقدیر از برگزیدگان در اختتامیه این جشنواره به عمل آمد.


ملکی افزود: میزان اسقبال از این برنامه‌ها به حدی بود که تصمیم گرفتیم در سال 95 به صورت مرتب آن را برگزار کنیم. همچنین از استادانی در این حوزه دعوت شده تا دانشجویان آموزش ببینند و مسابقات به صورت حرفه‌ای ادامه یابد.
وی تصریح کرد: از برنامه‌های دیگر هفته خوابگاه‌ها می‌توان به رصد شامگاهی، ایستگاه شادمانی، اجرای تئاتر، تهران‌گردی، جشنواره غذای محلی و بازدید اعضای هیئت علمی دانشگاه از خانه‌های دانشجویی اشاره کرد که اکثر این برنامه‌ها برای اولین بار برگزار شد.
معاون فرهنگی دانشگاه علامه تأکید کرد: همچنین دو جشن بزرگ در اختتامیه‌ هفته خوابگاه‌ها برگزار شد که به واسطه برنامه‌های بسیار متنوعی که برگزار شد، رضایت دانشجویان را دربرداشت بطوریکه این مراسم بیش از زمان تعیین شده به طول انجامید.
دکتر ملکی به تاثیر برنامه‌های هفته خوابگاه‌ها بر روحیه دانشجویان اشاره کرد و گفت: برداشت من این است که با توجه به برنامه‌های برگزار شده، روحیه‌ دانشجویان برای مدتی با طراوت خواهد بود. البته من معتقدم که ما هنوز حق مطلب را ادا نکرده‌ایم و هنوز راه بسیاری باید طی شود.


ملکی اذعان داشت: ما باید تلاش کنیم همان احساسی را که فرد در بازگشت به خانه‌ خود دارد، در خانه‌ های دانشجویی هم ایجاد کنیم، هر چند که انطباق کامل اتفاق نمی‌افتد اما باید سعی کنیم به آن فضا نزدیک شویم.
وی در رابطه با تغییرات فضای خوابگاه‌ها، گفت: ما برای بهبود وضعیت خوابگاه‌ها باید فضای روانی، عاطفی و اجتماعی آن را تحت تاثیر قرار بدهیم؛ چرا که خانه‌های دانشجویی فقط مشتمل بربناهای فیزیکی نیست. البته رسیدگی به بناهای فیزیکی موضوعیت دارد اما مهمترین عاملی که باعث می‌شود دانشجویان فضا را تغییر یافته‌تر ببینند، این است که احساس کنند با برنامه‌های هنری و تفریحی مسئولان به آن‌ها توجه‌ می‌کنند.


وی اظهار داشت کرد: ما از این زاویه سعی کردیم حمایت هایی داشته باشیم، تفاوت امسال با سال گذشته در توجه به ابعاد حیاط خوابگاهی بود. علاوه بر این ما بنا داریم تا در سال 95 این تاثیر گذاری را تقویت کنیم.
دکتر ملکی درباره ویژگی‌های یک خوابگاه خوب، گفت: زندگی غیرحرفه‌‌ای و غیررسمی مختصاتی دارد که باید در خانه دانشجویی تا حدودی حضور داشته باشد. زندگی در خانه دانشجویی باید همراه با امنیت، آرامش، لذت بردن از محیط، همدلی، ارتباط، جلوگیری از ملول شدن در اثر تکرار لحظات و ساعات زندگی و دستیابی به مجموعه‌‌ای از معارف و دانش‌های مورد نیاز برای زندگی باشد.
ملکی در پایان خاطر نشان کرد: امکان تقویت مهارت‌های زندگی از طریق برخورداری از دوره‌های آموزشی و ارتباط بین خانه دانشجویی با فضای اجتماعی بیرون از آن، احساس حمایت عاطفی از طرف دوستان و مسئولان‌ می‌تواند مجموعه ویژگی‌های یک خوابگاه خوب باشد که برای تحقق برنامه‌های آن‌ها نیاز به برنامه ریزی‌های جدی است که الحمدلله با توجه به همفکری و همکاری‌های مشترک بین معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی تحقق این امر میسر خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار