به گزارش عطنا به نقل از مهر، مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی مشهد در گزارشی، با تأکید بر تأثیر بلند مدت نتایج ارزیابی دانشجویی از اعضای هیات علمی در ارتقای سطح کیفیت آموزشی دانشگاه از دانشجویان برای شرکت فعالانه در این ارزیابی ها دعوت کرد.
در این گزارش آمده است:
در مطالعه ای که توسط مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه انجام شده است حدود ۵۰ درصد از دانشجویان بر این باورند که نتایج ارزیابی عملکرد مدرسان بی فایده بوده و بهره برداری مشهودی از آن صورت نمی گیرد.
این در حالی است که یافته های حاصل از نتایج ارزیابی دانشجویان، هر ساله در موارد متعددی مانند ارتقا، تبدیل وضعیت، تمدید قرارداد، فرصت مطالعاتی و انتخاب اعضای هیات علمی نمونه مورد استفاده قرار می گیرد.
ضمن اینکه ارزیابی دانشجویان پیامدهایی از قبیل تذکر شفاهی (تذکر توسط مدیر گروه، معاون آموزشی دانشگاه و یا معاون آموزشی دانشگاه)، تذکر کتبی توسط معاون آموزشی دانشگاه (بدون درج در پرونده و با درج در پرونده)، هدایت و راهنمایی مدرسان به سمت درسی که توانایی ارائه با کیفیت تری دارند، جلوگیری از تدریس مدرسان مدعو و برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه های آموزشی را نیز به همراه دارد.
باید توجه داشت که فرایند ارتقای کیفیت و بهبود عملکرد مدرسان نیازمند زمان بوده و عملکرد اعضای هیات علمی باید در چند نیمسال و براساس ماهیت دروس و دیگر عوامل سنجیده و قضاوت شود و بنابراین باید گفت ارزیابی های انجام شده توسط دانشجویان قطعا تأثیر بلند مدت در ارتقای سطح کیفیت آموزشی دانشگاه دارد.
نتایج این تحقیق در سایت مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی مشهد به نشانی http://eva.um.ac.ir/index.php?lang=fa قرار دارد.