۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ۲۰:۳۱
کد خبر: ۳۶۵۳
جشن انقلاب در دانشگاه علامه با حضور هیئت رئیسه، تعدادی از اساتید و همچنین دانشجویان نمونه و کارمندان، در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق دانشگاه برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) ، این جشن یک مهمان ویژه هم داشت و این مهمان کسی نبود جز وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان!

IMG_20150209_201447
وزیر دفاع، در جشن انقلاب دانشگاه علامه بعضی افراد سعی دارند، انقلابی گری را در رفتار های عاری از شعور و متکی به شور جلوه دهند. اولین دستاورد انقلاب ایجاد تحول روحی و روانی بود.
حسین دهقان، با بیان این که رفتار انقلابی در مقابل رفتار محافظه کارانه است اظهار داشت : جریان های محافظه کار به نوعی دچار «درجا زدن» در زمان گذشته هستند.

وی تمامی دستاوردهای مترقی انسانی که منجر به  رشد و توسعه در جوامع بشری را حاصل تفکراتی دانست، که وضع موجود را برنمی تابد و به دنبال بهتر کردن فضا برای زندگی انسان هاست.
انقلاب توسط افرادی رخ می دهد که کاستی های اجتماعی و سیاسی و همچنین سایر نابه سامانی ها را نمی توانند تحمل کنند و انقلاب ایران نیز از این قائده مستثنا نیست.
دهقان دستاوردهای بعد از انقلاب در ایران را حاصل تفکر انقلابی افراد نوگرا دانست و افزود : انقلاب به معنی دگرگون شدن در همه ابعاد است.

5

وزیر دفاع در جمع کارکنان و اساتید دانشگاه علامه گفت: برخی سعی می کنند انقلابی گری را در رفتارهای عاری از شعور و متکی به شور، جلوه دهند درحالی که انقلابی گری،  مخالف این حرف است و باید شور متکی به شعور باشد.

او با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره)، بزرگترین انقلابی قرن است، رهبری، اسلام و مردم را سه عنصر به وجود آورنده و تعلیم بخش انقلاب دانست.

وی با اشاره به سخت و دشوار بودن مسیری که در انقلاب پیموده ایم،متذکر شد که انقلابی بودن وانقلابی  ماندن سخت است.
این کهنه سرباز انقلاب ادامه داد: سال 1363 با بودجه ای کمتر از 6 میلیارد دلار توانستیم کشور را اداره کنیم. او همچنین بهترین افراد برای انقلابی بودن را کسانی دانست که در هر برهه زمانی بهترین مسیر را انتخاب می کنند.

دهقان با الگو دانستن افرادی همچون : نلسون ماندلا و مهاتما گاندی ، خصیصه های افراد انقلابی را ، شجاعت و شهامت ، از خودگذشتگی ، داشتن دید وسیع و عمیق و آرمانگرایی و آرمانخواهی، برشمرد و با تکیه بر همین شاخص های خاص! امام را حقیقتی همیشه زنده خواند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهادت ، میانبری است برای رسیدن به خدا ؛ فرد انقلابی را ضد فساد خواند و نظامی را که نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت است را طاغوتی دانست.

IMG_20150209_201432
پیش از سخنرانی سردار سرتیپ دهقان، و  پس از ادای خیر مقدم توسط مجری، دکتر حسین سلیمی در جایگاه میزبان، پشت تریبون حاضر شد و به خوشامدگویی به حضار و همچنین میهمان ویژه این نشست_دکتر دهقان_ که خود به نوعی، عضوی از خانواده دانشگاه علامه محسوب می شد، پرداخت.
سلیمی در سخنانی، ضمن تبریک ایام سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شکوفایی علوم انسانی و اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را ،بزرگترین دستاورد انقلاب در نظام آموزش عالی کشور برشمرد و افزود: دانشگاه علامه طباطبایی مخلوق انقلاب اسلامی است و این دانشگاه پایگاه اصلی شکوفایی علوم انسانی و اجتماعی کشور بوده است.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده علوم انسانی و اجتماعی در نظام اداری، اجتماعی و سیاسی و بین المللی، ضرورت اصلاح و باز بینی خلاقیت و نوآوری برای شکوفایی بیشتر این حوزه را یاد آور شده و تاکید کرد: بسیاری از اندیشه ها، واژگان تخصصی و گفتار های علمی که در ساختار جامعه ما وجود دارد محصول علوم انسانی و اجتماعی است که شاید در گذشته بدنه جامعه با آن بیگانه بود و این نتیجه توسعه این علوم است. دکتر سلیمی با اشاره به ضرورت بازبینی درعلوم انسانی تصریح کرد: بر اساس این دستاوردها است که ما امروز به این نتیجه رسیده ایم که می توانیم در حوزه علوم انسانی و اجتماعی طرحی نو در جهان بیفکنیم و گام در راه جدیدی قرار داده و به رده های بالاتر دست یابیم.


IMG_20150209_201445


رییس دانشگاه با گریزی نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از صدهزار فارغ التحصیل دانشگاه با ارائه اندیشه جدید در سیاست گذاری و سازندگی کشور تاثیر گذار و تعیین کننده هستند و در نقاط مختلف کشور خدمت می کنند. وی افزود: در بخش اعضای هیات نیز بیش از 90 درصد از اعضای هیات علمی کنونی این دانشگاه فارغ التحصیلان بعد از انقلاب اسلامی هستند که با اندیشه بارور شده و با چاپ کتاب و مقاله به جامعه  علمی کشور پیوستند.


دکتر سلیمی در پایان سخنانش اضافه کرد امیدواریم دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان متولی آموزش علوم انسانی و علوم اجتماعی کشور روز به روز با اتکا به اندیشه ها و مبانی فرهنگی انقلاب اسلامی به اهداف والای خود که آموزش متخصصان در حوزه های مختلف است نزدیک تر شود و در این مسیر با ارتباط تنگاتنگ با دستگاهای اجرایی در راه مسائل جامعه تاثیر گذار باشند .


حواشی مراسم :


ـ در حاشیه این نشست که به منظور جشن انقلاب اسلامی در دانشگاه علامه طباطبائی تهران برگزار شد، به علت ازدحام جمعیت ، درب های سالن شهید بهشتی بسته شد و دانشجویان بسیاری به علت پشت در ماندن، نتوانستند در این جشن شرکت کنند.

IMG_20150209_201521


ـ این مراسم که یک ساعت دیرتر از زمان مقرر شروع شد با سختگیری های عجیبی از جانب تیم حفاظت فیزیکی وزیر همراه بود که حتی خبرنگاران هم به سختی در این مراسم به تهیه خبر و گزارش پرداختند.
جالب ترین حاشیه مراسم، حضور وزیر با لباس نظامی در دانشگاه بود.

ـ دکتر رضامراد صحرایی، معاون دانشجویی دانشگاه با برشمردن شاخص دانشجوی برتر و نیز با ارائه آماری از دانشجویان برگزیده خود را شاگرد سردار دهقان دانست.


 

ـ در پایان مراسم ، از دانشجویان نمونه دانشگاه نیز با حضور وزیر دفاع و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تقدیر شد.

 

گزارش : حمید نظری کرمانی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار