۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۲۳:۵۹
کد خبر: ۳۵۶۶
DSC04468-800x450

به گزارش سرویس علمی ـ آموزشی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) ، مدیران معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه، امروز با حضور در دانشکده ی روانشناسی با مسئولین و فعالین انجمن های علمی ـ دانشجویی پردیس مرکزی دانشگاه ( انجمن های علمی دهکده المپیک) دیدار و به تبادل نظر پرداختند.


گزارش متینه امیری خبرنگار عطنا را از این نشست می خوانید :


ـ این نشست راس ساعت 15:15 روز یکشنبه با حضور غلامرضا ذکیانی ( معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ) ، مهبد فدایی (دبیرکل انجمن های علمی ـ دانشجویی دانشگاه)، حجت الله الماسی (مدیر امور فرهنگی) ، مهدی علوی (سرپرست مرکز کارآفرینی و رشد و همچنین مدیر نظارت و ارزیابی فرهنگی دانشگاه) ، علیرضا کیایی (رئیس مرکز آموزش دانشگاه) ، خانم جلیلیان ( کارشناس انجمن های علمی معاونت فرهنگی) و خانم آخوندی (کارشناس نظارت و ارزیابی فرهنگی) و جمعی از دبیران انجمن های علمی ـ دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید در دانشکده ی روانشناسی دانشگاه آغاز گردید.


تاکید ویژه معاونت فرهنگی ، تولید محتوای دانشجویی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی توسط انجمن های علمی


ـ در ابتدای این جلسه ، مدیر امور فرهنگی دانشگاه هدف از برگزاری این جلسه را گفتگو و تبادل نظر با دبیران انجمن های علمی به مناسبت آغاز نیمسال جدید و معرفی فرم ها و روند های اداری جدید به دانشجویان اعلام نمود. به گفته الماسی انجمن های علمی می توانند تمام پیشنهاد های خلاقانه و ایده های بزرگ خود را ابراز کنند و پس از بررسی و اصلاح کارشناسان بر اساس چارجوب های وزارت علوم به اجرای این ایده ها بپردازند. وی در ادامه از قالب فعالیت های انجمن های علمی نام برد و تاکید ویژه ی معاونت فرهنگی را بر فعالیت های پژوهشی و تولید محتوای دانشجویی و همچنین کرسی های آزاد اندیشی اظهار کرد. همچنین وی از ازدیاد برگزاری کارگاه ها گفت که هم مایه ی خوشحای و هم مایه ی نگرانی است و پس از اظهار این مطلب به بیان چالش های پیش رو در برگزاری کارگاه ها و تدابیر اندیشیده شده ی معاونت برای کنار زدن این چالش ها و مشکلات پرداخت. به گفته الماسی یکی از مهم ترین تدابیر اتخاذ شده در این زمینه ارائه ی گواهی نامه های متحدالشکل و همچنین افزایش اعتبار این گواهی نامه ها به وسیله ی هولوگرام، مهر برجسته و کد رهگیری منحصر به فرد است. او پس از بیان این مهم به معرفی مرکز تازه تاسیس آموزش دانشگاه علامه با مدیریت علیرضا اشکور کیایی پرداخت و تصریح کرد این مرکز به منظور تسهیل کارها در بخش برگزاری کارگاه های عمومی تاسیس شده است و تلاش میکند تا کارگاه هایی با کمترین هزینه و بالاترین میزان اعتبار برگزار نماید.


پیشنهادات و سخنان فعالین دانشجویی


در ادامه پس از سخنان الماسی تعدادی از دانشجویان به بیان سوالات و پیشنهادات خود پرداختند:


ـ نعمتی دبیر انجمن حسابداری از اعتبار کارگاه های دانشگاه شریف سخن گفت که یک دانشگاه فنی مهندسی معتبر ترین کارگاه های حوزه های حسابداری و اقتصاد را برگزار می کند و مراجعه کنندگان بیشتر به لوگوی درج شده در گواهی نامه ی خود می اندیشند. ما نیز می بایست به برندی معتبر تبدیل شویم که عنوان دانشگاه علامه طباطبائی اعتبار گواهی نامه ها چه میان دانشجویان داخلی و چه در بیرون دانشگاه (بازار کار و دانشجویان) باشد.


ـ خانم عمرانی منش دبیر انجمن روابط بین الملل، در ابتدا سوالی درخصوص تعریف کرسی های آزاد اندیشی و تفاوت آن با کرسی های آزاد اندیشی سیاسی مطرح نمود و در ادامه پیرامون کارگاه اظهار داشت که اگر کیفیت کارگاه ها به صورت درست ارزیابی شود، افراد به حضور خود در کارگاه ادامه می دهند و آن را ترک نمی نمایند. بنابراین گواهی نامه ای که دریافت می کنند از نظر اخلاقی معتبر و حقیقتاً نشانه ی حضور شخص در کارگاه است.


ـ آقایان پور معصوم، دبیر انجمن علمی آموزش پیش دبستان و جهانگیری دبیر انجمن مدیریت جهانگردی مشکلات اختصاصی انجمن خود را مطرح نمودند.


ـ مقدر دبیر انجمن علمی مدیریت صنعتی (که در حال حاضر مشاور معاونت فرهنگی دانشگاه شریف هم هست و مدرک کارشناسی خود را نیز از دانشگاه شریف دریافت نموده) در جواب آقای نعمتی بیان کرد: پتانسیل دانشگاه علامه اصلا کمتر از شریف نیست. علامه برند هست و باید قدر آن دانسته شود. همچنین می بایست کیفی سازی برای تمام فعالیت های فرهنگی صورت بگیرد.


ـ مرتضایی فر دبیر انجمن علمی روانشناسی تربیتی نیز از سقف هزینه های برنامه ها و همچنین تامین هزینه ها از طریق داشتن یک صندوق مالی پرسید. همچنین اظهار کرد یکی از رسالت های انجمن های علمی معرفی رشته و بازارکار  آن به دانشجویان است.


ـ پس از صحبت های فعالین دانشجویی، خانم آخوندی به توضیح و معرفی فرم های جدید انجمن پرداخت که در ابتدای جلسه میان دانشجویان توزیع شده بود.


به دنبال کیفی سازی کارگاه ها باشیم


ـ در ادامه ی جلسه علیرضا کیایی رئیس مرکز آموزش معاونت فرهنگی به بیان فعالیت های این مرکز پرداخت و گفت: در تمام فعالیتهای 7ساله ام در سمت دبیری انجمن تلاش کرده ام به کیفی سازی کارگاه ها بپردازم. کیایی در ادامه مشخصات منحصر به فرد گواهی نامه های معتبر کارگاه های مرکز آموزش را بیان کرد که در هر زمان و مکانی با در دست داشتن کد رهگیری و مراجعه به سایت عطنا در آینده ای نزدیک قابل دسترسی و مشاهده است.


کلینیک و مدرسه ی دانشگاه علامه راه اندازی می شود/ از کتاب های دانشجویی حمایت می کنیم


ـ  دکتر ذکیانی سخنران بعدی این هم اندیشی بود . معاون فرهنگی دانشگاه از اهداف مرکز آموزش سخن گفت و بیان کرد: ما با متمرکز کردن نیازهای عمومی دانشجویان توانستیم مرکز آموزش را راه اندازی کرده و همانطور که ملاحظه میشود این مرکز از آبان ماه تا کنون تعداد 33 کارگاه مفید با بهترین اساتید و بدون صرف هزینه برای معاونت و کمترین هزینه برای دانشجویان برگزار کرده است. همچنین از دبیران تقاضا میشود نیازهای خود را به این مرکز ابلاغ کنند تا این مرکز برگزاری این کارگاه ها را تسهیل نماید. وی در خصوص کرسی های آزاد اندیشی تصریح کرد: اگر انسانها گفتگوی منطقی را آموخته باشند، تمامی اختلافات جدی پس از یک گفتگوی منطقی و عمیق حل خواهد شد ؛ این اصلاح باید از دانشگاه شروع بشود و بستر آن کرسی های آزاد اندیشی است. دانشجویان می توانند با مطرح کردن مسایل مهم اجتماعی و چالش های رشته ی خود در کرسی های آزاد اندیشی به راه حل هایی دست یابند که در نهایت به تولید محتوا منجر شود که باعث تقویت علوم انسانی است. دکتر ذکیانی همچنین نوید تاسیس کلینیک دانشگاه علامه و مدرسه ی دانشگاه به منظور اشتغال دانشجویان و فعالیت اساتید با همکاری وزارت آموزش و پرورش را به دانشجویان داد. خبر ساخت اتاق پلاتو جهت فعالیت های بازیگری یا موسیقی در ساختمان معاونت و ابراز حمایت ویژه ی معاونت فرهنگی از تولید کتابهای دانشجویی از آخرین سخنان دکتر ذکیانی بود.


تشکیل مثلث کارآفرینی با ایجاد سه بانک ایده ، فعالان و سرمایه گذاری


ـ مهدی علوی سرپرست مرکز کارآفرینی و رشد دانشگاه آخرین سخنران این برنامه بود. وی در خصوص اهداف و فعالیت های مرکز تحت نظر خود گفت : برای نیل به هدف این مرکز که قطبیت دانشگاه علامه در حوزه ی کارآفرینی و رشد در دو سه سال آینده است، باید کار جهادی انجام دهیم. بدین منظور سه بانک ایده ، فعالان و سرمایه گذاران را در نظر گرفته ایم و آرمان ما مرتبط و همسو کردن این سه بانک و تشکیل یک مثلث کارآفرینی با این سه بانک است. دانشجویان می توانند ایده های خود را در بانک ایده به ما پیشنهاد دهند به طوری که به هر ایده ارزش افزوده تعلق می گیرد. دانشجویانی که توانایی هایی در زمینه های مختلف دارند خود را به ما معرفی می کنند و بانک فعالان شکل می گیرد و در بانک سرمایه گذاران هم به جذب سرمایه و اسپانسر پرداخته می شود. وی در ادامه به تفاوت مرکز رشد دانشگاه علامه با سایر مراکز رشد اشاره کرد و گفت نقطه ی قوت این مرکز یک بخش IT قوی است که به تولید محتوا و فعالیت های الکترونیکی می پردازد. همچنین این مرکز به دانشجویانی که ایده های خلاقانه در زمینه ی علوم انسانی دارند مدد رسانده و دانشجویان با کمک این مرکز می توانند شرکت هایی با هسته های دو یا سه نفری تشکیل داده و به گسترش یک ایده ی خلاقانه در زمینه ی علوم انسانی و رشته ی خود بپردازند.


ـ در پایان جلسه حجت الله الماسی با تاکید بر لزوم همراهی و همفکری دانشجویان با اساتید مشاور و مدیر گروه خود در جهت فعالیت های فرهنگی و علمی گفت : در کرسی های آزاد اندیشی حضور دو یا سه دانشجو برای انتخاب و پیگیری موضوع و همچنین یک استاد مشاور جهت هدایت بحث لازم و ضروری است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار