۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۰:۳۵
کد خبر: ۳۵۱۴۵

Salar-Amoli


دکتر حسین سالار آملی گفت: یک پروژه بزرگ با حضور چندین دانشگاه اروپایی و ایرانی قرار است برگزار شود که مسئولیت آن با دانشگاه علامه طباطبائی است.


به گزارش عطنا، دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگوی اختصاصی با عطنا درباره وضعیت علوم و فناوری ایران بعد از اجرایی شدن برجام عنوان کرد: علوم و فناوری در ایران از استحکام خوبی برخوردار است و درون‌زایی آن در گذشته و حال قابل توجه است. زمانی که تحریم ها وجود داشت زیاد تحت مضیقه نبودیم زیرا مسأله علم و فناوری نقطه قوت کشور ماست و دیگر کشورها نیز سعی داشتند که با ما در ارتباط باشند.


او ادامه داد: بعد از برجام ارتباط و علاقه علمی خصوصاً برای کشورهای خارجی، اعزام دانشجو و فروش محصولات و پژوهش‌های علمی به مراتب بیشتر شده است و این اتفاق فرصتی است که اگر بتوانیم از آن درست استفاده کنیم، در زمینه علم و فن آوری، تحول خوب و مثبتی ایجاد می‌شود.


قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل با بیان این نکته که بین رشته‌های علوم انسانی و سایر رشته‌ها تفاوتی از لحاظ فعالیت‌های بین‌المللی وجود ندارد گفت: افرادی که در زمینه علوم انسانی تمایل به همکاری داشته باشند مورد استقبال قرار می‌گیرند و وزارت علوم از آن‌ها حمایت می‌کند.


سالار آملی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم انسانی افزود: فضا برای فعالیت در زمینه شناخت کشورهای دیگر، ایجاد ارتباط در زمینه و بخش‌های مختلف علوم انسانی باز و فراهم است و اتفاقاً سایر کشورها نیز استقبال خوبی برای همکاری با دانشگاه‌های ایران دارند.


او ادامه داد: همکاری در زمینه تبادل دانشجو، تبادل استاد، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با سایر کشورها ادامه دارد و نکته خاصی وجود ندارد که بگوییم علوم انسانی کنار گذاشته شده است.


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل درباره فعالیت‌های دانشگاه علامه در زمینه ارتباط و همکاری های فراملی عنوان کرد: دانشگاه علامه شرایط خوبی دارد و اخیرا هم یک پروژه بزرگ با حضور چندین دانشگاه اروپایی و ایرانی  قرار است برگزار شود که مسئولیت آن با دانشگاه علامه طباطبائی است و امیدوارم که به نتیجه مطلوب برسد.


سالار آملی در پایان تصریح کرد: این برنامه و همکاری، بین المللی سازی دانشگاه‌ها است و با توجه به تجربیات مختلف، دانشگاه‌ها با هم مرتبط می‌شوند و نهادی به نام اراسموس  از این پروژه حمایت مالی می‌کند. از این مجموعه و اساتیدی از دانشگاه‌های خارج از کشور وارد ایران می ‌شوند و با تبادل فکری با هم همکاری می‌کنند.


انتهای پیام


www.atnanews.ir

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار