۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ۰۸:۱۴
کد خبر: ۳۵۰۴۵

2


رییس‌جمهور صربستان در جریان بازدیدش از مجموعه جهانی کاخ گلستان، کبوتران صلح را به پرواز درآورد.


کاخ گلستان در آستانه فرا رسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، شاهد نمایش صلح از سوی جمعی از کنشگران اجتماعی و دانشجویان گردشگری بود.


روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی هر سال 18 آوریل برابر با 30 فروردین ماه گرامی داشته می‌شود، به همین بهانه جمعی از دانشجویان مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی با به پرواز درآوردن کبوتر سپید به نشانه 19 اثر ثبت شده ایران در فهرست آثار جهانی یونسکو، با شعار «هر گردشگر، یک سفیر صلح» و با اهدای رزهای سپید و بروشوری از جاذبه‌های جهانی ایران به استقبال گردشگران خارجی رفتند که امروز از کاخ گلستان دیدار داشتند.


همزمان با این مراسم، پوستر همایش «گردشگری و صلح در آینه میراث جهانی» که 29 اردیبهشت‌ماه در روز جهانی موزه‌ها برگزار می‌شود، رونمایی شد.


در محوطه این کاخ بنری نصب شد تا گردشگران نظرات‌شان را درباره‌ی لزوم حفظ میراث جهانی برای ملت‌ها ثبت کنند.


حمید ضرغام بروجنی، رئیس پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این مراسم گفت: اهمیت یادمان‌های تاریخی برای همه ثابت شده است و موقعیت کشور ما ایجاب می‌کند توجه جهانیان را به یادمان‌هایی که ثبت میراث جهانی شده‌اند جلب کنیم.


این استاد دانشگاه ادامه داد: مسأله‌ای در جهان به اثبات رسیده است که هرچه تعامل بین انسان‌ها بیشتر باشد، درک متقابل بالاتر می‌رود. این جریان، جلب احترام متقابل را سبب می‌شود که صلح جهانی را در پی دارد. گردشگری، عالی‌ترین ابزار تعامل صلح‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر است و با توجه به این‌که کشورها گردشگری را به عنوان ابزار قدرتمند توسعه صلح جهانی شناخته‌اند، هرچه بیشتر و بهتر از این ابزار بهره گرفته شود، توفیق بشریت افزایش می‌یابد.


مراسم روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با مشارکت دانشجویان مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و مجموعه جهانی کاخ گلستان امروز صبح در مجموعه کاخ گلستان برگزار شد.


[gallery columns="2" ids="35050,35049,35048,35047,35046"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار