۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۳۷۲۱

haj-jabbari


مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون حدود 14 هزار نفر دانشجوی افغان در حال حاضر از طریق کنکور وارد دانشگاه های کشور شده اند.


به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا، «حاج جباری» صبح امروز 18 فروردین ماه در نشست معاون رییس اجرایی دولت فغانستان با رییس و اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: 21 هزار دانشجوی غیرایرانی در ایران داریم که حدود 17 هزار و 500 نفر تبعه افغانستان هستند و نشان می دهد اشتراکات فرهنگی، منطقه ای، زبانی و دینی و فرهنگی در این زمینه موثر است و مهم است که ایران این توانمندی را دارد و دوست داریم در بین کشورهای همسایه و منطقه این توانایی را ارائه کنیم و حضور دانشجویان خارجی به ارتقاء علمی منطقه کمک می کند.


وی افزود: حدود 14 هزار نفر اتباع افغانستان در حال حاضر از طریق کنکور وارد دانشگاه های کشور می شوند.


حاج جباری تصریح کرد: آشنایی با مراکز تاریخی و توریستی ایران، آشنایی با برنامه های دهه فجر، مسائل مربوط به انقلاب اسلامی ایران در ابعاد مختلف و ... از برنامه هایی است که برای دانشجویان غیرایرانی برگزار می شود.


وی بیان کرد: امیدواریم دانشگاه شهید باهنر کرمان در بخش غیرکنکوری ارتباط مناسبت تری شکل دهد و این توانمندی در این دانشگاه وجود دارد که دانشجویان افغانستانی حضور یافته و تبادل علمی انجام شود.


مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطرنشان کرد: در بخش بورس نیز اگر دانشگاه شهید باهنر تعداد پذیرش دانشجویان غیربورس را افزایش دهد، براساس روابط دو جانبه این آمادگی را داریم به ازای دو دانشجوی غیربورس یه دانشجوی بورس را ما تقبل کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار