۰۴ فروردين ۱۳۹۵ ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۲۹۶۷

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل گفت: با تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان می توان گام های موثری در راستای اقتصاد مقاومتی برداشت.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، سید احمدرضا معتمدی، اظهار داشت: هرچند که دانشگاه ها به طور مستقیم با مباحث اقتصادی ارتباطی ندارند، اما با تربیت نیروهای انسانی می توانند در بخش های اقتصادی کشور موثر واقع شوند.


وی گفت: مراکز علمی به ویژه دانشگاه های صنعتی کشور برای عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی باید هرچه بیشتر در امر تولید وارد عمل شوند.


رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: همچنین باید امسال برای تحقق اقتصاد مقاومتی مبحث صرفه جویی را به صورت جدی تر دنبال کرد.


وی ادامه داد: نباید در دانشگاه ها فقط مباحث فنی مطرح شود بلکه باید روی موضوعات تولید ملی و اقتصادی کردن طرح های دانشجویی نیز اقدامات مفیدی صورت گیرد.


معتمدی خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر در طرح های دانشجویی مباحث مرتبط با توجیه های اقتصادی را در دستور کار دارند.


وی اظهار داشت: اقتصاد دنیا بر روی تولید سخت افزاری نیست ، بلکه بر دانش فنی استوار است و بر همین اساس کشوری که صاحب دانش فنی باشد در واقع ارزش افزودة متعلق به آن است.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خوشبختانه این دانشگاه طی چند سال گذشته فعالیت های مناسب و مطلوبی در راستای شرکت های دانش بنیان داشته است ، به گونه ای که طی سال گذشته تعداد این شرکت ها از 12 به 34 مورد رسیده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار