۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۲۳۶۲
Jashn Taghdir az Bazneshastegan (5)

Jashn Taghdir az Bazneshastegan 1



هرآنکس خدمت جانان به جان کرد / به گیتی نام خود را جاودان کرد


ایوب قادری-عطنا؛ در واپسین روزهای سال 94، دانشگاه علامه طباطبائی میزبان کارمندان سابق است؛ کارمندانی که روزهای جوانی و میانسالی خود را صرف خدمت به دانشجویان و دانشگاهیان کرده اند. کسانی که اگر نبودند چرخ دانشگاه هرگز نمی چرخید تا دانشجویان و استادان با خیالی آسوده و طبق برنامه سر کلاسهای درس حاضر شوند. زنان و مردانی که گویی همیشه، همه از آنها طلبکار بوده اند! چه آنها که سمت های بالا داشته اند چه آنهایی که پشت صحنه ها بوده اند و زحماتشان هرگز آنگونه که شایسته است دیده نشده است! زنان و مردانی که حالا مدتهاست بازنشسته شده اند و دلشان به همین دور همی های سالی یکبار با همکاران قدیمی گرم است.


حالا دانشگاه علامه طباطبائی به رسم ادب و قدردانی جشنی گرفته برای تقدیر از بازنشستگان اداری خود، مراسمی که می توان گفت یک مهمانی خانوادگی است! خانواده بزرگ علامه این دومین سال پیاپی است که در دوره مدیریت جدید دانشگاه به همت مدیران جدید دانشگاه علامه، دور هم جمع می شوند.


Jashn Taghdir az Bazneshastegan (5)



کانون بازنشستگان دانشگاه علامه طباطبایی تأسیس می شود


در این مراسم، در ابتدا دکتر محمدرضا ویژه، معاون اداری و مالی دانشگاه علامه طباطبائی،ضمن خیر مقدم به مهمانان می گوید: با وجود بازنشستگی، ما هنوز شما را همکاران خود می دانیم.


او تصریح می کند: اگر امروز دانشگاه علامه در چنین جایگاه بالایی قرار دارد حاصل تلاش همه نسل هایی است که در این دانشگاه گوشه ای از کار را گرفته اند.


دکتر ویژه با تاکید بر اینکه قالب هایی در برنامه پنجم و ششم توسعه برای استفاده از تجربیات بازنشستگان پیش بینی شده است، می افزاید: از جمله برای آموزش کارمندان جدیدالورود می توان از تجربیات و مشاوره های همکاران بازنشسته کمک گرفت.


معاون اداری و مالی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان سه نکته را حائز اهمیت عنوان می کند. وی در زمینه تسهیلات بانکی برای بازنشستگان از جمله وام کالا ابراز امیدواری می کند، این تسهیلات از سال آینده بیشتر شود.


دکتر ویژه، درباره بیمه تکمیلی هم با بیان اینکه تا امروز حدود 70 درصد از بازنشستگان دانشگاه در این طرح ثبت نام شده اند، می گوید: در حال حاضر دانشگاه 50 درصد حق بیمه بازنشستگان را بر عهده گرفت است که بازنشستگان می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.


کانون بازنشستگان دانشگاه علامه طباطبائی آخرین نکته ای است که دکتر ویژه به آن می پردازد. وی با اشاره به اینکه درخواست تاسیس کانون به سال 84-85 باز می گردد می گوید: سعی ما این است روال اداری این پروسه را مجدداً راه اندازی کنیم و از همکاران بازنشسته ای که علاقه مند به همکاری هستند دعوت به عمل آوریم.


او تاکید می کند: دانشگاه به هیچ عنوان قصد دخالت در کار کانون را ندارد و از حق این کانون به عنوان یک نهاد مردمی (NGO) دفاع می کند چرا که این کانون رابط دانشگاه و بازنشستگان خواهد بود.


در این رابطه آقای لهراسبی، یکی از بازنشستگان که گویا سمت  مدیر اسبق مالی و اداری دانشگاه را برعهده داشته، معتقد است: تأسیس این کانون سنگ بنایی برای آینده شاغلین امروز است.


در بخش دیگری از این مراسم دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه به سخنرانی و خیر مقدم خدمت صاحب خانه های دیروز و مهمانان امروز می پردازد و با اشاره به محدودیت های بودجه وزارت علوم و به طبع آن دانشگاه علامه طباطبائی در این چند سال، از دستور تشکیل هرچه سریع تر «کانون بازنشستگان دانشگاه علامه طباطبائی» خبر می دهد.


او با ابراز دلگرمی از حضور پیشکسوتان و کارمندان سابق دانشگاه می گوید: ما در حال تهیه مجتمع های تفریحی، فرهنگی و ورزشی برای اهالی دانشگاه در نقاط مختلف شهر هستیم که یکی از این مجتمع ها، مجتمع تفریحی فریدون کنار است که عزیزان می توانند از آن بهره مند شوند.


در ادامه از سه تن از بازنشستگان اداری دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر به عمل می آید و مراسم با حرف های پر انرژی مجری تلویزیون آقای حسینی و قرعه کشی از بین مهمانان حاضر در سالن مجموعه ورزشی دانشگاه به پایان می رسد.


Jashn Taghdir az Bazneshastegan (1)



زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد...


هر چه بود این مراسم اسباب خیر شد تا دوباره جوانانی که سه دهه پشت میزهای این دانشگاه به دانشگاهیان خدمت رسانی کرده اند دوباره دور هم جمع شوند؛ دوباره با هم به یاد قدیم خوش و بش کنند، از احوال هم مطلع شوند و به خاطرات آن روزها بخندند هرچند با دلی تنگ و مویی سپید!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار