۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶
کد خبر: ۳۱۷۱۰

Aiesec---Copy
به گزارش عطنا، آیسک به عنوان یک نهاد اجتماعی و با هدف توسعه مهارت های راهبری از فرد تا سازمان، موقعیت های مختلفی در برنامه کارآفرین اجتماعی قرار داده است. داوطلبان این برنامه عاملان بهبود جامعه خود به سمت خلق رویکرد های نو و ایجاد راه حل های سازنده برای ایجاد تغییرات سازنده محلی هستند. هدف این برنامه توسعه و شکوفایی این کارآفرینان اجتماعی از طریق کسب تجربه در برنامه های مختلف آیسک است. در واقع تمام عملیات برنامه های شهروند جهانی و استعداد جهانی در سطوح مختلف سازمانی را داوطلبانی که در این برنامه کار می کنند انجام می دهند.
از این تجربه چه انتظاری داشته باشید:
تجربه کار تیمی، پیدا کردن شبکه جهانی، گذاشتن تاثیر اجتماعی بر جامعه، مهارت های راهبری و هدایت تیم، توسعه مهارت های فردی و حرفه ای، کسب تجربه عملی در فروش، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، مدیریت پروژه و مالی، مدیریت سازمان و ...
در گزارش های قبل از تیم مدیریت آیسک ایران که متشکل از چهار نفر شامل یک چینی، یک ایتالیایی و دو ایرانی است، این بار به سراغ معاونت توسعه و گسترش دفاتر محلی رفتیم.


5


فروغ دباغ 23 ساله است، ورودی کارشناسی زبان و ادبیات ایتالیایی سال 90 دانشگاه تهران است و در همان سال اول دانشگاه با آیسک آشنا می شود و از طریق آن به عنوان کارآموز به کنیا سفر می کند.
دو ماه در کنیا دروس ابتدایی را به کودکان یتیم آموزش می دهد و همراه دوست هلندی اش برای آن کودکان پول جمع می کند. با آن پول که نزدیک هزار یورو بود برایشان مایحتاج می خرد و جشنی شبیه سال نو را در تابستان برگزار می کند. او در مورد دستاورد سفر به کنیا می گوید: در کل زندگی در آفریقا به من یاد داد که از کمترین داشته ها بیشترین نفع رو ببرم. غر نزنم و دست به کار شوم و بیشتر یاد گرفتم که همه ما یکی هستیم و برای یک هدف آفریده شدیم و آن پیشرفت و سازندگی و کمک به همنوع است.
دباغ نهایتا پس از دوماه به کشور بازمیگردد و عضو آیسک می شود و بخاطر تجربه ای که در آفریقا به دست آورده است تصمیم می گیرد که خدمتش به بچه های یتیم را در داخل کشور دنبال کند و بخاطر همین به سراغ سازمان هایی می رود که این کودکان را تحت پوشش قرار می دهند. او با عضویت در آیسک توانسته است مسئولیت های مختلف سازمان را تجربه کند و به کشورهای گوناگونی چون تایوان، هند و ... سفر کند. به گفته خودش این چهار سال فوق العاده گذشته و چیزهای زیادی به دست آورده است که مهم ترین آنها شناخت فرهنگ های مختلف و کار در کنار افرادی است که ملیت، سن و ... متفاوت است و در هیچ قالبی نمی گنجند.
او اکنون مسئول همه کارآموزهایی است که به خارج سفر می کنند و از اینکه می تواند تجربه کردن را به آدم های مختلف هدیه دهد خیلی خوشحال است. دباغ بر خلاف باقی دوستانش امسال در رای گیری سازمان شرکت نکرده و حرفی از برنامه آینده اش به ما نمی زند اما دوستانش به ما می گویند که قصد دارد در انتخابات آیسک خارج از کشور اقدام کند و در آنجا به فعالیتش ادامه دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار