۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۴۷
کد خبر: ۳۱۶۳۱

Aiesec---Copy
به گزارش عطنا، آیسک دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان را به بیش از ۲۰۰۰۰ کارآموزی بین‌المللی می‌فرستد. این سازمان توسط بیش از ۸۰۰۰ سازمان در سراسر جهان پشتیبانی می‌شود که به آیسک به عنوان سازمانی که توسعه جوانان را پشتیبانی می‌کند نگریسته و از این طریق به دنبال دستیابی به افراد با استعداد که به دنبال رشد شخصی هستند، می‌گردند.


در گزارش های قبل از تیم مدیریت آیسک ایران که متشکل از چهار نفر شامل یک چینی، یک ایتالیایی و دو ایرانی است، این بار به سراغ ریاست آیسک دانشگاه علامه طباطبائی رفتیم.
مدتی قبل سازمان ملل متحد در نیویورک همایشی را برای نگارش یک چشم انداز 15ساله در مسائلی چون، صلح جهانی، بهداشت و... برگزار کرد. به علت نقش موثر جوانان در آینده ی کشورها از آیسک درخواست کرد که نماینده هایش در این همایش حضور داشته باشند. طبق رای گیری ای که در ایران انجام شد، ویلیام مهرورز به عنوان نماینده ایران در این همایش حضور پیدا کند.


photo_2016-01-05_01-29-17


چگونه با آیسک آشنا شدید؟
اواخر سال1391بود که در یک جلسه ارزشیابی با آیسک آشنا شدم.آن زمان تصور می کردم که آیسک با سازمان ملل در ارتباط است، اما بعدها متوجه شدم که ارتباط خاصی ندارند. در آن جلسه از من پرسیدند که تصورم از شغل ده سال بعدم چیست؟ و من گفتم مشغول کار در سازمان ملل هستم تا برای کشورم موثر باشم.
یعنی هر کسی می تواند به راحتی عضو آیسک شود و به سازمان ملل برود یا شرایط خاصی دارد؟
آیسک سازمان دانشجوگردان است و افراد باید دانشجو باشند یا حداقل یک سال از فارغ التحصیلی شان بگذرد و شرایط خاص دیگری ندارد. در مورد سازمان ملل هم باید بگویم که همه‌چیز از طریق رای گیری مشخص می‌شوند و این هم شرایط خاصی ندارد.


در حال حاضر مسئولیت شما در آیسک چیست؟
ریاست آیسک دانشگاه علامه طباطبائی


چگونه به نیویورک سفر کردید؟
من از همایش سازمان ملل باخبر شدم و مانند چند نفر دیگر کاندیدا شدم و توانستم در انتخاباتی که بین اعضای آیسک ایران برگزار شد، کنار سه نفر دیگر رای بیاورم.


یعنی ایران سه نماینده داشت؟
متاسفانه آن دو نفر نتوانستند مشکلات خروج از کشور و... را حل کنند و به خاطر همین من تنها نماینده ایران در سازمان ملل بودم.


هزینه این سفر را سازمان تامین کرد؟
خیر. هزینه این سفر مانند همه کارآموزی ها بر دوش فرد است و من خودم هزینه کردم. البته با توجه به اینکه یک ماه قبل از سال نوی میلادی بود هزینه سفرم بسیار کمتر از چیزی بود که تصور می‌کردم.


فقط در همایش سازمان ملل حاضر بودید یا مراسم و دیدارهای دیگری برگزار شد؟
من در آنجا توانستم با رایزن دوم و سوم ایران دیدار داشته یاشم و با آقای احمد الهنداوی، رئیس دفتر بان کی مون در امور جوانان و جام الیاسن معاون آقای بان کی مون گفت‌و گو کنم.


به لحاظ فردی این سفر چه تاثیری روی شما گذاشت؟
من همیشه آرزو داشتم در سازمان ملل کار کنم اما این سفر کاری کرد که خیلی زودتر از 32 سالگی وارد سازمان ملل شوم و به نوعی آینده ایده آل خودم را ده سال زودتر ببینم.


به نظرتون چقدر از اهداف چشم انداز در ایران محقق شود؟
هیچ تضمینی وجود ندارد چرا که بار اول این همایش در سال 2000 تشکیل شد و چون هیچ کشوری نتوانست به آن دست پیدا کند، آن‌را دوباره تشکیل دادند و یک بازه 15ساله جدید تعریف کردند و از جوانان کمک گرفتند تا شاید به آن دست پیدا کنند. با این حال من امیدوارم در سال آینده بخش قابل قبولی از اهداف محقق شود و ما به اهداف چشم انداز که به آن اهداف توسعه ی پایدار می گویند برسیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار