۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۱۰۱۰

نشست علمی ارتباطات کاری در روسیه با حضور و سخنرانی دکتر ناتالیا مولینا، استاد دانشگاه ولادیمیر روسیه، صبح دوشنبه، دهم اسفند در دانشکده ارتباطات برگزار شد.


دکتر مولینا با اشاره به اینکه عوامل روانشاختی مختلفی برای بالا رفتن بهره‌­وری در سازمان ها وجود دارد، گفت: اگر در سازمانی افراد احساسات و عواطف یکدیگر را درک کنند، بهره‌وری در سازمان بیشتر می‌­شود. عامل دیگر افزایش بهره وری، مشارکت بیشتر افراد در سازمان است.


Ertebatat Kari (33)


او ادامه داد: مشارکت افراد در سازمان می‌تواند به صورت نگاه از بالا به پایین یا تعاملی باشد، سازمان‌هایی موفق هستند که جنبه‌ی تعاملی را در ارتباطات سازمانی داشته باشند. تجربه نشان داده است که ارتباطات دوسویه بیش از سایر ارتباطات در سازمان ها موثر بوده است.


وی با اشاره به اینکه عواملی چون عقلانیت، توجه به تمایز و درک مشترک افراد عامل بسیار مهمی در ارتباطات کاری است، گفت: بیشتر افراد در ارتباطات از احساس به جای عقلانیت استفاده می‌کنند. در ارتباطات کاری درک و تعامل مشترک از مهم‌ترین عوامل است.


او اضافه کرد: دکتر در کنار این عوامل پرداختن به تفاوت ها یک اصل مهم روانشناسی است که می‌تواند تفاوت در نوع شخصیت افراد باشد که عاملی برای بهره‌­وری در سازمان­‌های روسیه است.


Ertebatat Kari (27)


استاد دانشگاه ولادیمیر روسیه  با بیان اینکه ضعف دانش یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در ارتباطات کاری در روسیه وجود دارد افزود: نوع پوشش، سواد نگارشی و بیش­تر کار کردن از مهارت­‌هایی است که باید در ارتباطات کاری به آن توجه شود. این عوامل مجموعه ساختاری است که می تواند وضعیت ارتباطی افراد را جهت دهد.


این استاد دانشگاه ولادیمیر در انتها خاطر نشان کرد: این عوامل بسیار پیچیده است و با عوامل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی ادغام می‌شوند و شرایط جدیدی را برای محیط کاری به وجود می آورد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار