۰۷ مهر ۱۴۰۳ ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۰۵۶۳۰

عطنا- حزب‌الله لبنان امروز "شنبه" با صدور بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله»؛ دبیرکل این جنبش، در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تأیید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی‌های گسترده‌ای برجای گذاشت.

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: "سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن به قافله جاویدان شهدا پیوسته است".

حزب‌الله اعلام کرد: "جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگی پیوست که حدود ۳۰ سال آن‌ها را به سمت پیروزی رهبری کرد. وی در سال ۱۹۹۲ جانشین سید الشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ و سایر نبرد‌های افتخار تا نبرد حمایت و قهرمانی در پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد".

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به حضرت صاحب الزمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمامی مجاهدان مقاومت تسلیت و تبریک گفت.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: "رهبری حزب‌الله با مقدس‌ترین و گرانقدرترین شهید در سفر فداکاری عهد می‌بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد".

در این بیانیه همچنین خطاب به مجاهدان مقاومت آمده است: "رهبر ما همچنان با فکر، اندیشه و راه و روششان در میان ما هستند و شما متعهد به وفاداری و تعهد به مقاومت و فداکاری تا پیروزی هستید".

حمله رژیم صهیونیستی به زادگاه سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله به شهادت رسید

رژیم صهیونیستی شب گذشته با تجاوز به خاک لبنان، جنگی تمام عیار را با این کشور آغاز کرد و علاوه بر مراکز و مجتمع‌های مسکونی منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، شهر‌ها و روستا‌های جنوب لبنان و به‌طورخاص منطقه مسکونی «قضاء صور» در استان جنوب را نیز هدف بمباران‌های کم سابقه‌ای قرار داد.

اسرائیل از حملات فراگیر خود به منطقه ضاحیه و روستا‌ها و شهر‌های جنوب لبنان درصدد آن است تا پایگاه اجتماعی و مردمی مقاومت را از میان ببرد.

به رغم تمامی این جنایات، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان از دقایقی قبل بار دیگر سرزمین‌های اشغالی و به طور خاص منطقه الجلیل را هدف حملات راکتی و موشکی خود قرار دادند.

در این حملات، شهرک «کاپری» و پایگاه نظامی «رمت داوید» که بخش عمده‌ای از حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان را هدایت می‌کند، هدف ضربات موشکی قرار گرفتند.

اوضاع در مناطق جنوب لبنان از صبح امروز اندکی رو به آرامش نهاد اما از دقایقی قبل، حملات جنگنده‌های ارتش اسرائیل به این منطقه بار دیگر از سر گرفته شد و مناطق المساکن، الحوش و البرج الشمالی هدف تجاوزات جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفتند.

صهیونیست‌ها در ادامه همچنین روستای البازوریه، زادگاه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را نیز هدف تجاوز خود قرار دادند.

به رغم همه تجاوزات صهیونیست‌ها، حملات حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد و رسانه‌های عبری نیز مکررا گزارشاتی در مورد اصابت موشک‌های مقاومت به مناطق مختلف فلسطین اشغالی منتشر می‌کنند.

سید حسن نصرالله به شهادت رسید

سید حسن نصرالله در ۳۱ اوت ۱۹۶۰ میلادی در محله فقیرنشین «کرنتینا» در شرق بیروت به دنیا آمد. او سومین دبیرکل حزب‌الله لبنان و از بنیانگذاران آن در سال ۱۹۸۲ میلادی بود.

سید حسن نصرالله، پس از شهادت سید عباس موسوی در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲، با اجماع اعضای حزب‌الله لبنان به عنوان دبیرکل آن حزب انتخاب شد. وی هنگام پذیرش دبیرکلی حزب‌الله ۳۲ سال داشت.

حزب‌الله در دوران وی به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شد و توانست پس از انجام عملیات‌های متعدد، در سال ۲۰۰۰ رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی از لبنان و آزاد کردن اسرای لبنانی کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سال‌های مسئولیتش چندین بار از جمله در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ مورد تهدید تروریستی واقع شده بود.

سید حسن نصرالله به شهادت رسید

عطنا شهادت این سردار رشید اسلام را به ساحت امام زمان (عج)، مقام مظم رهبری، مردم لبنان و همه حق طلبان ایران و جهان تسلیت می گوید.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار