۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ۲۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۵۳۷۴
قال الرضا (علیه السّلام): اعتکافُ لَیلَه فی شَهر رَمضانَ یَعدلُ حَجَّهً وَ اعتکافُ لیلهٍ فی مَسجِد رَسُولِ اللهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عِندَ قَبرِهِ یَعدلُ حُجَّهً وَ عُمرَهً.
یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است.

عطنا-به گزارش خبرگزاری عطنا، هفتمین مراسم معنوی اعتکاف دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی(ره) با حضور پر شور دانشجویان، کارکنان و عموم مردم از پنجم الی هفتم بهمن ماه 1402 به مدت 3 روز برای خواهران و برادران، در مسجد امام علی (علیه السلام) در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی(ره) برگزار شد.

در این مراسم، معتکفین از سخنرانی اساتیدی چون حجت الاسلام علیرضا پناهیان، محمد رضا عابدینی، سعید شحیطاط، محسن قنبریان و اسماعیل کاظمی بهره بردند و از مناجات خوانی حاج مرتضی طاهری، شیخ سعید شحیطاط، حاج محمد رستمی، سعید هدایتیان، شیخ حمید رشد علی جهانبخش، حاج حبیب عبداللهی، کربلایی مصطفی عبداللهیاری، کربلایی یاسین زندی، کربلایی محمدحسین هدایتی و قاریان محترم استفاده کردند.

در این مراسم معنوی، خانواده های گرامی شهدای مدافع حرم نیز حضور داشتند، همچنین حضور پررنگ مادران و کودکان، یکی از جلوه های ویژه برگزاری این آیین بود.

در این سه روز، مراسم جشن میلاد امیرالمومنین(ع)، دعای کمیل، مناجات های سحرگاه و مراسم عزاداری وفات حضرت زینب کبری (س) و اعمال ام داوود برگزار شد.

از نکات قابل توجه دیگر این مراسم، می توان به تدارک حلقه های معرفتی و روشنگری برای معتکفین درباره "مسئله ی فلسطین و ارتباط آن با ظهور"، "جمهوری اسلامی و جایگاه جهانی آن" و "حضور اجتماعی حضرت زهرا" و بخش حسینیه ی کودک، توسط مسئولین دانشگاه علامه طباطبایی برای معتکفین اشاره کرد.


خبرنگاران: مهسا رفیع زاده، هدیه خرم زی، فاطمه کیانی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار