۱۶ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۵۰
کد خبر: ۳۰۵۲۹۸

عطنا - صبح روز شنبه 7 اکتبر سال جاری را بایستی یک نقطه عطف بزرگ در تاریخ جریان مقاومت علیه رویه ها اشغالگرانه رژیم صهیونیستی دانست. در این روز، صحنه هایی پیش چشم جهانیان به نمایش درآمد که بسیاری تحقق آن ها را غیرممکن و غیرواقع بینانه می دانستند. 

در این راستا، تنها ظرف 20 دقیقه، جریان مقاومت فلسطین بیش از 5 هزار راکت را به سمت شهرها و مناطق مختلف اراضی اشغالی نظیر تل آویو شلیک کرد و البته که نیروهای جریان مقاومت نیز وارد شهر و شهرک های مجاور با نوار غزه شدند و در خیابان های آن ها با صهیونیست ها درگیر شده و موجب بهت و شوکِ شهروندان صهیونیست شدند. 

در این راستا، مقام های رژیم اشغالگر قدس از زخمی و کشته شدن و همچنین به اسارت درآمدن شمار قابل توجهی از صهیونست ها خبر داده و بر اساس برخی گزارش ها، شماری از ایستگاه های پلیس و مراکز حساس در شهرک ها و مناطق مجاور با نوار غزه نیز به تسخیر رزمندگان مقاومت فلسطین درآمده است. 

تقریبا اغلب رسانه های رژیم صهیونیستی از فرو رفتن اراضی اشغالی در یک شوک بزرگ خبر می دهند و "محمد ضیف"، فرمانده گردان های عزالدین قسام نیز از ضرورت اتحاد نیروهای عربی و اسلامی جهت "جارو شدنِ اشغالگران" صحبت کرده است. وی عملیات طوفان اقصی را واکنشی به رویه های مجرمانه صهونیستها علیه ملت فلسطین و همچنین هتک حرمت مسجد الاقصی ارزیابی کرده و از همگان خواسته که اگر سلاح دارند، آن را به دست بگیرند و علیه صهیونیست ها وارد میدان شوند. 

وضعیت به قدری در اراضی اشغالی وخیم است که خبرنگار فاکس نیوز در موضع گیری ضمن اشاره به آشفتگی فراگیر در اراضی اشغالی، تاکید کرده که نمی تواند حرف ها و اخبار فراوان خود را از هرج و مرج جاری در اراضی‌اشغالی به دلایل امنیتی عنوان کند. 

در این راستا، به طور خاص ضمن اینکه باید عملیات طوفان اقصی را یک پیروزی بزرگ برای جریان مقاومت در نظر گرفت، در عین حال بایستی اذعان کرد که این عملیات حامل 2 پیام عمده و محوری نیز است. 

1: اسرائیل از خانه عنکبوت هم سُست‌تر است

شاید نخستین پیام عملیات موفقیت آمیز طوفان اقصی علیه رژیم اشغالگر قدس این باشد که بار دیگر ثابت شد ماجراها و داستان های مختلفی که در مورد شکست ناپذیری رژیم اشغالگر قدس مطرح می شود، چیزی جز افسانه و توهم نیستند و این رژیم در ضعیف ترین وضعیت خود است. وضعیت صهیونیست ها به قدری وخیم است که شاهد بودیم بر اساس فیلم ها و ویدئوهایی که در مدت اخیر از اراضی اشغالی بیرون آمده، شماری از شهروندان صهیونیست به سوی بیابان فراوان می کنند و یا در سطل های زباله پناه گرفته اند. 

حتی صهیونیست ها از ترس اینکه مبادا تجهیزات و ادوات نظامی حساسشان به دست جریان مقاومت بیفتد، اقدام به تخلیه پایگاه هوایی خود در مجاورت نوار غزه کرده اند و البته که هیچ پاسخ معتبر و روشنی را نیز نمی توانند جهت آرام کردن سیل وحشتِ به راه افتاده در اراضی اشغالی ارائه کنند. مسائلی که همه و همه این نکته را تداعی می کنند که رژیم صهیونیستی چیزی جز یک ببر کاغذی نیست و روزهای پایان عمر ننگین آن نزدیک است. 

2: تغییر قابل تامل موازنه قدرت

جریان مقاومت با یک عملیات ترکیبیِ گسترده و فراگیر علیه اشغالگران صهیونیست که در حوزه های سایبری، عملیات زمینی و عملیات موشکی صورت گرفته، جدای از اینکه هماهنگی قابل توجه خود را به رخ صهیونیست ها کشید، بار دیگر جلوه ای عینی از تقویت دستِ قدرت خود در برابر صهیونیست ها را به نمایش گذاشت و این پیام را به جهان رساند که معادله موازنه قدرت در قالب منازعات جریان مقاومت با رژیم اشغالگر قدس، تا حد زیادی تغییر کرده و همانطور که محمد ضیف گفت، دوران بزن در رویِ صهیونیست ها به پایان رسیده است. 

در این چهارچوب، هر اقدامی که رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین و هتک حرمت به مسجد الاقصی انجام دهد، می تواند به صدور صورت حساب های سنگین برای صهیونیست ها ختم شود. مساله ای که شاید هضم آن در شرایط کنونی برای رژیم اشغالگر قدس، چندان ساده نباشد و بحران های وجودی را برای آن بیش از پیش تقویت کند. 

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار