۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۱۱
کد خبر: ۳۰۵۱۲۱

عطنا - دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبائی به دنبال هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک، بیانیه‌ای صادر و در آن بر اشد مجازات برای عاملان جنایت و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برای جلوگیری از تکرار این عمل شنیع تاکید کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است؛

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ ﴿ سوره صف آیه ۸ ﴾

«بار دیگر دستان پلید دشمن صهیونیستی در تعرض به  قرآن کریم از آستین عناصر پلید در برخی کشورهای اروپایی بیرون آمد تا به گمان خود خورشید درخشان و پرتلالو ایزدی را که بر قلب پیامبر عظیم الشان اسلام آرام گرفت، خاموش نماید. در این میان سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان دروغین جهانی حقوق بشر بیش از هر زمانی تاسف برانگیز است.

باشد که متدینان ادیان و مسلمانان جهان از خواب غفلت بیدار شوند و همراه با کشورهای آزاده، ضمن حفظ وحدت و برادری، دشمنان دیرین و واقعی را بشناسند و در اعتلای اسلام و مسلمین  و تفکر دینی بکوشند.

دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبائی ضمن اعلان برائت از دولت‌های سوئد و دانمارک نسبت به عدم برخورد با مرتکبین این عمل شنیع و زشت با شعار آزادی، اعلام می‌دارد که پیروان ادیان، مسلمین جهان و آزادگان عالم باید در صفی واحد در برابر تمام اقدامات غیر انسانی به پا خیزند.

مطابق پیام مقام معظم رهبری (دامت برکاته )، «اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است»، لذا از وجدان‌های آزاد، فعالان حقوق بین‌الملل، دستگاه‌های فرهنگی، سیاسی و کشورهای مسلمان درخواست می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی، دیپلماسی دینی و فرهنگی خود، این اقدام ضد اخلاقی و غیرحقوقی را مورد پیگرد قرار دهند و تدابیر لازم برای پیشگیری و تکرار چنین جسارت‌هایی اتخاذ نمایند تا صهیونیزم جهانی که دشمن واقعی حقوق انسان است، جرات جسارت به ساحت ملکوتی ادیان الهی، کتاب‌های آسمانی به‌ویژه قرآن کریم را به خود ندهند».

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار